Autor: Tatjana Merkulova • 22. detsember 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Bussifirmad kardavad kohalike salakütuseäritsejate kättemaksu

Kõik kümme küsitletud ettevõtjat, kes juba pikemat aega tegelevad legaalselt bussivedudega, ei tahtnud oma nime avaldada, kartes kättemaksu kohalike salamüüjate poolt, kuid kinnitavad, et muidugi tangivad kõik vedajad odavat kütust Venemaal ning vähendavad seeläbi tunduvalt tootmiskulusid.

Hoopis teine lugu on sellega, nagu ütles ühe Kohtla-Järve firma juhataja, kui ostetakse Venemaa rekkajuhtidelt või traktoritest varastatud kütust ning müüakse Eestis. See segab kõiki. „Bussides on kaks-kolm reisijat, mõnikord bussijuht maksab asotsiaalidele peale, et oleks põhjust minna koos „turistidega” järjekordse kütuseportsu järgi,” märkis tema.

Turuhinnad lüüakse allaSellise „reisijateveoga” tegelevad isikud toovad turuhinnad alla. Need väiksed firmad, kelle jaoks reisijate vedu on põhitegevus, ei saa panna piletihinnaks Kohtla-Järvelt Jaanilinna ja tagasi 25 krooni. Näiteks, rahvusvahelistel liinidel opereeriv firma SEBE küsib sõidu eest Kohtla-Järvelt Narva linna 55 krooni. „Liinil Tallinn – Peterburi ei ole sellised firmad meie konkurendid, kuna meie panustame teenuse kvaliteedile,” on veendunud Sebe direktor Kuldar Väärsi.

 Kelle paak on suurem

Juba 16 aastat Kohtla-Järvel tegutseva reisifirma kaasomanik ütles, et kui varem pilet Jaanilinna maksis 50 krooni, siis suurenenud konkurentsis olid nad sunnitud langetama hinda 30 kroonini. „Kõik reisijate vedudega tegelevad firmad omavad litsentsi, kuid kui meie ostsime turistide teenindamiseks häid busse, siis nemad ostsid logud, kuid suuremate kütusepaakidega. Kuna puudulikud seadused ei luba turgu reguleerida, siis taoliste ettevõtete arv ainult kasvab,” on ta veendunud.

Odava kasutatud bussi ostmine ei kujuta tema sõnul mingit probleemi. Näiteks, Sebe uuendab praegu oma bussiparki ning pani mõned vanad bussid müüki isegi 35 000 krooniga.

Firmasid, kes viivad reisijaid erinevatest Ida-Virumaa linnadest Jaanilinna, on aga meie üllatuseks lihtne leida. Äri kasumlikkusest kõnelevad arvukad kuulutused. Delovõe Vedomosti helistas mitmel interneti blogides ja kohalikes linnalehtedes äratoodud telefonidel ning sai teada, et piletihinnad ei ületa 40 krooni. Võib isegi natuke googeldada, sisestades otsingusse sõnad „sõit Jaanilinna” ja helistada Slavale, kes pakub „sõite Jaanilinna… 50-kohalises bussis… Ust-Narva – Narva – Jaanilinn – Narva”.

Slava sõnul on tema buss hetkel remondis, kuid varsti hakkab ta jälle sõitma mööda seda marsruuti, aga pileti maksumuseks saab olema 25 krooni.

Dmitri Jõhvist teatas meile, et sõidab Ivangorodi vahet peaaegu iga päev, tuleb ainult helistada ja täpsustada. Tema võtab teenuse eest 40 krooni.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077