• 18.11.10, 10:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaubavedude kõrghooaeg möödub hinnarallita

Kui aasta lõpukuude kaubavedude kõrghooaeg on toonud varasematel aastatel kaasa transporditeenuste hinnaralli, siis tänavunse aastalõpp on vaatamata majandusaktiivsuse kasvule alanud varasemast rahulikumalt.
ASi ACE Logistics lennu- ja meretranspordi osakonna juht Merle Lichtfeldt meenutas, et eelmise aasta novembris tõusid Aasia-suunalised hinnad iga nädalaga.
"Vahel isegi iga päevaga," kinnitas ta. Samal ajal oli oluline märksõna ka kaubaruumi puudus, mistõttu ooteajad venisid üsna pikaks," märkis ta.
"Põhjus oli eelkõige lendude arvu olulises vähendamises, kuna majanduslanguse tõttu tühistasid lennukompaniid paljud väljumised," lisas ta.
Tänavune aasta lõpp on Lichtfeldti hinnangul aga hindade ja kaubaruumi osas alanud üsna rahulikult. Mõningane hinnatõus on toimunud lennutranspordis Taiwani, Korea ja Hiina suunal.
Meretranspordis stabiilsus
Kui lennutranspordis usub Lichtfeldt, et hinnad veel siiski tõusevad, siis meretranspordis on kõrghooaeg alanud märkamatult.
"Meretranspordis võib väita, et hinnad on jäänud oktoobriga võrreldes samale tasemele," kinnitas Lichtfeldt.
ASi DSV Transport logistikadirektor Alvar Tõrukese väitel on merevedude hinnad isegi langenud.
Aasiasuunalised ekspordihinnad on Tõrukese sõnul näidanud ka kahekohalise protsendinumbriga langustrendi. Impordihindade tipp jäi suvesse ja ka sellel suunal on nüüd näha pigem langustrendi.
Lennuvedude hindade kõikumist Aasia suunal peab Tõruke marginaalseks, kuid tunnistas, et survet on hoopis tunda tarneaegadele. Seetõttu paneb ta klientidele südamele, et tellimuste esitamist ei tohiks jätta viimasele hetkele.
Üldiselt hinnad kerkivad
Eestis mitme lennufirma peamüügiagendina tegutseva ASi Air Proxy tegevdirektor Maanus Mätlik ütles, et ei ole lennutranspordi tarneaegades suuri muutusi märganud.
On suundi, kus lennud on vaatamata kõrgele hinnale väga täis, kuid on ka suundi, kus kaupa võiks rohkem olla, rääkis Mätlik.
"Globaalne majandus on elavnenud, ent mitte sel määral, et saaks uuest kohalikust buumist rääkida," ütles ta.
Hinnad on siiski ka Mätliku kinnitusel tõusnud. Tõus on olnud ekspordihindades, sest nõudlus on turul samuti suurenenud.
Ilmselt mingit hinnarallit tänavu tulemas pole. Sel aastal on hinnamuutus kahe kuuga olnud umbes 15 protsenti. Aasiasuunaliste kaubavedude kõrghooaeg kestab Hiina uue aastani, seejärel hinnad tõenäoliselt stabiliseeruvad.
kuupäev on Hiina uue aasta pühad, seni kestab kaubavedude kõrghooaeg ja hooajaliselt kõrgemad transpordihinnad.
3.-9.02
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele