• 19.10.10, 12:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Finnair lendab jälle kasumisse

Finnairi tegevjuht Mika Vehviläinen ütleb täna Soome Kauppalehtis avaldatud intervjuus, et tugev nõudlus Aasia liinidel veab Finnairi jälle kasumisse.
Samuti rõhutab Vehviläinen, et Finnairi koduturg pole üksi Soome, vaid kogu Läänemere regioon.
Kolmas kvartal saab Finnairil olema esimene kasumikvartal ligi kahe aasta jooksul, kirjutab leht. Ja tõus jätkub. „Aasta lõpp tuleb kasumis. Mitte tingimata suures, aga kasumis,“ ütles veebruarist Finnairi juhiks saanud Vehviläinen.
Veebruaris-märtsis hakkas nõudlus Aasia liinidel taastuma ning Finnair olnuks kasumis juba teises kvartalis, kui tuul Islandi tuhapilve mujale oleks kandnud.
Finnair on ühele poole jõudnud ka 200 miljoni euro suuruse säästukuuriga ning uute kärbete asemel võib varsti tekkida vajadus töötajaid hoopis juurde palgata.
Turuosa on Finnair võtnud nii SASilt kui Jaapani JAL-ilt.
Eriti jõudsalt on kasvanud müük Hiinas – Finnairi turuosa Aasia liinidel on kasvanud 5-6%le. Suurim on Lufthansa ca 10%se osalusega.
Finnair on juba pikka aega panustanud Aasia liinidele ning Vehviläinen usub, et tulevikus kasv jätkub.
Suurim kasv ei tule aga enam sellest, et eurooplased sõidavad Aasiasse, vaid et Aasiast tahavad inimesed Euroopasse tulla. Esiteks ärireisijad, kuid kui tulevikus reisimine vabamaks muutub, siis on suur potentsiaal ka turismil.
Aasia kõrval panustab Finnair taas koduturule ja lähiriikidele. Kevadel uuendatud strateegia järgi on koduturg kogu Läänemere regioon.Vehviläinen eitab, et muutus oli vajalik eelkäija Juha Hienoneni ajal tehtud vigade paranduseks. Toona lõpetas Finnair Eesti tütarfirma Aero tegevuse ning müüs kahjumis FlyNordicu Norwegianile.
„Soome koduturg on väike võrreldes Aasia liinidel peamiste konkurentide Lufthansa ja Air France’i koduturuga. Selleks laiendasime määratlust kogu Läänemere regioonile, kust reisijaid Helsingisse ette vedada," ütles Vehviläinen.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele