Et kaubavahetus jaanuaris kohustuslike elektrooniliste tolliformaalsuste tõttu seiskuks, leiab Ekspedeerimise ja transpordifirma Beweship Eesti ASi tegevjuht Aare Sild, et ettevõtjad, kes sellest probleemi teevad, paanitsevad põhjendamatult.
“Mina ei usu seda, et kaubavahetus seiskub 1. jaanuarist selle pärast,“ ütles Sild. Ta lisas, et nende firma töötab tolliga koostöös igapäev ja nendel on asjaajamine elektroonne olnud juba paar aastat. „Ainult tolli soovist me käime veel paberitega tollis mingeid lisadokumente näitamas, aga põhimõtteliselt on meil elektroonne tollimine toimunud paar aastat kindlasti,“ möönis Sild.
Tollile deklaratsioonide ja manifestide esitamise korra kohustuslikuks viimine on tema sõnul ka väga hea. „Absoluutselt tagab meie kindluse, et dokumentatsioon on esitatud spetsialisti poolt ja need on täidetud,“ põhjendas transpordifirma juht.
Sild arvas, et ettevõtjate paanika, et kaubavahetus võib uue korra tõttu seiskuda, on põhjendamatu. Absoluutselt ei ole paanikaks põhjust, rahustas Sild.
Seotud lood
Kuna 1. jaanuarist tuleb maksu- ja tolliametile tollidokumendid edastada ainult elektroonselt, võib see põhjustada infosüsteemide kaose ning seisata kaubavahetuse kolmandate riikidega.
Elektrooniline tollidokumendihaldus töötab maksu-ja tolliametis juba 2009. aasta esimesest juulist ja ettevõtjaid on sellest informeeritud ning koolitatud, paraku kasutavad väga vähesed neist täna olemasolevat võimalust, mistõttu peab amet kaubavahetuse katkemise probleemi tõstatamist põhjendamatuks.
Maksu- ja tolliamet lükkas ümber süüdistused justkui nad oleks e-tollile üleminekust vähe infot jaganud.
Jaanuaris kohustuslikus korras elektroonsetele tolliformaalsustele üleminek on kaupade käsitleja ja tollilao pidaja Cargo Handling ASi tegevjuht Viljar Lehtmetsa sõnul veel täiesti tume maa, kuid selleks tehakse juba praegu usinasti infotehnoloogilisi ettevalmistusi.
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.