Kaitseministeeriumi sooviks on samuti Ämari lennuväli võimalikult kiiresti valmis ehitada. Kaitseminister Jaak Aaviksoo toonitas, et Ämari on ja jääb ennekõike sõjaväelennuväljaks.
"Mis puudutab tsiviillennuvälja, siis sellel on erinõuded ja ka tsiviil- ja sõjaliste kasutuste ühitamine on üsna keerukas. Sõjalennuvälja puhul on tegu relvadega ja selle ühitamine tsiviillennuväljaga on eraldi projekt, mis väärib ka eraldi arutamist ja arendamist," ütles Aaviksoo "Aktuaalsele kaamerale", kelle kinnitusel saab Ämari lennurada kasutada reisilennukite maandumiseks juba praegu, aga sel juhul peab tegu olema tõepoolest erandolukorraga.
Tallinna lennuvälja ametliku varulennuvälja staatuseni on Ämaril veel pikk tee käia, sest mingeid lepinguid pole selleks veel sõlmitud. Eelkõige tuleb Ämari lennubaas lõplikult valmis ehitada ja see peaks lõppema 2015. aastaks.
Seotud lood
Ämari lennuväljast võib pärast vajalike navigatsiooniseadmete soetamist ja mõnede ehituste valmimist saada Tallinna lennujaama esimene varulennuväli.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.