Kaitseministeeriumi sooviks on samuti Ämari lennuväli võimalikult kiiresti valmis ehitada. Kaitseminister Jaak Aaviksoo toonitas, et Ämari on ja jääb ennekõike sõjaväelennuväljaks.
"Mis puudutab tsiviillennuvälja, siis sellel on erinõuded ja ka tsiviil- ja sõjaliste kasutuste ühitamine on üsna keerukas. Sõjalennuvälja puhul on tegu relvadega ja selle ühitamine tsiviillennuväljaga on eraldi projekt, mis väärib ka eraldi arutamist ja arendamist," ütles Aaviksoo "Aktuaalsele kaamerale", kelle kinnitusel saab Ämari lennurada kasutada reisilennukite maandumiseks juba praegu, aga sel juhul peab tegu olema tõepoolest erandolukorraga.
Tallinna lennuvälja ametliku varulennuvälja staatuseni on Ämaril veel pikk tee käia, sest mingeid lepinguid pole selleks veel sõlmitud. Eelkõige tuleb Ämari lennubaas lõplikult valmis ehitada ja see peaks lõppema 2015. aastaks.
Seotud lood
Ämari lennuväljast võib pärast vajalike navigatsiooniseadmete soetamist ja mõnede ehituste valmimist saada Tallinna lennujaama esimene varulennuväli.
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!