Ämari lennuväljast võib pärast vajalike navigatsiooniseadmete soetamist ja mõnede ehituste valmimist saada Tallinna lennujaama esimene varulennuväli.
Siis ei pea halbade ilmaolude või lennurajal juhtunud õnnetuse tõttu paluma abi Helsingilt, vaid reisilennukid saavad maanduda ja õhku tõusta Ämari sõjaväelennuväljalt, vahendas "Aktuaalne kaamera".
Kuuetunnine lennuseisak Tallinna lennuväljal pärast Poola kaubalennuki avariid oleks olnud palju lühem ja reisijate jaoks palju mugavam, kui Ämari lennuvälja saaks kasutada ka tsiviilotstarbel.
"Kui Tallinna kohal on väga tugev udu - ja meie oleme merele väga ligidal, Ämari on merest mõnevõrra kaugemal -, siis võib täiesti juhtuda, et Ämaris ei ole sellist tugevat udu ja lennukid saavad rahulikult maanduda Ämarisse," rääkis Tallinna Lennujaama juht Rein Loik.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Poola meedia andmeil võis eile Tallinna Lennujaamas Poola kaubalennukiga juhtunud õnnetuse põhjustada inimlik viga.
Kaitseministeeriumi sooviks on samuti Ämari lennuväli võimalikult kiiresti valmis ehitada. Kaitseminister Jaak Aaviksoo toonitas, et Ämari on ja jääb ennekõike sõjaväelennuväljaks.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.