Eesti suurema merevedude ekspedeerimisfirma CF&S Estonia omanikeringi kuuluv Ants Ratas ütles, et ei poolda huvide konflikti tekkimist, kui firma juhtidel on teised sarnase tegevusalaga ettevõtted, millelt teenuseid ostetakse.
Ratas ütles, et omanikuga on ta nõus selliste firma töötajate ettevõtetega, milledega ei teki huvide konflikti. Aga kui tekib huvide konflikt, siis talle see ei meeldi. Kõik sõltub Ratase sõnul, millist teenust firmatöötaja ettevõte pakub. „Kui meie oleme transpordifirma ja meile tehakse transporditeenust, siis on see suure tõenäosusega huvide konflikt. Aga kui kellegi abikaasal on näiteks tõlkebüroo ja tellime sealt tõlketeenust, siis loomulikult pigem tellida omade inimeste käest, keda tunned käest kui võõralt,“ arvas Ratas.
Ants Ratas ise on omanikuna seotud kahe firmaga, temale kuulub äri- ja juhtimisalase nõustamise firma AR Holdings OÜ ning 21% osalus Baltic Maritime Logistics Group ASis. Lisaks on ta juhatuse liige CF&S Estonia ASis, Genoa OÜ-s, Hansa Ship Management OÜs, Hansa Shipping OÜs, HS Kaili OÜs, HS Kaili OÜs, HS Kaisa OÜs, HS Kaja OÜs, HS Katre OÜs ja nõukogu liikme staatus Esteve Terminal ASis.
Ants Ratas vastas Äripäeva päevaküsimusele : kas olete omanikuna nõus, et teie firma tippjuhtidel on firmad, mis osutavad teie firmadele teenust?
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui Eestis antaks välja juhtkonnasõbralikuma ettevõtte auhinda, oleks üks favoriite tiitlile Eesti suurim ekspedeerija DSV Transport. Lisaks sellele, et omanikud Taanis maksavad siinsele juhtkonnale kõrget töötasu ning on võimaldanud boonusena aktsiaoptsioone, on nad siiani olnud ka justkui heasüdamlik amm, toites transporditeenust ostes töötajate endi ettevõtteid.
Taani börsil noteeritud DSV A/S-ile kuuluv DSV Transport on määranud 2009. aastal dividendideks rekordilise 75 miljonit krooni, millelt riigile laekuv tulumaks on ligi 20 miljonit krooni.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.