Kui mullu iseloomustas suuremate vedajate tulemusi kahanemine, siis tänavu ootavad autovedajad tulemuste paranemist. Kohati on tööd rohkem kui veokeid.
Parme Trans OÜ juhatuse esimehe Juri Šehovtsovi sõnul läheb ettevõttel hetkel edukalt. Tööd jagub ja sügisest tuleb seda veel juurdegi. Firma on saanud mitmeid suuri tööpakkumisi ja ette on tulnud isegi olukordi, kus kõige tegemiseks ei jagu autosid ega autojuhte. Sellest tulenevalt julgetakse prognoosida ka paarikümne miljoni krooni suurust käibekasvu. “Kui möödunud aastal oli meie käive ligi 127 miljonit krooni, siis käesoleval aastal prognoosime käibeks 150-155 miljonit krooni,” sõnas Šehovtsov.
Samas turul üldiselt Šehovtsov olukorda nii pea paranemas ei näe: “Ma ei ole pessimist, ega usu, et kõik on väga halvasti, aga kui rääkida transpordist, siis paremaks transporditurg eriti ei lähe. Võib-olla tariifid natukene tõusevad, aga see on alati nii olnud. Uuest aastast, kui on kaupa palju, siis tariifid ikka tõusevad,” sõnas ta. Ka Eesti transpordifirmad ei ole hetkel Šehovtsovi sõnul võrreldes lätlaste ja leedukatega konkurentsivõimalised, sest kütus on Eestis neist kolmest riigist pea kõige kallim.
Seotud lood
Maanteevedajate kümme suuremat ettevõtet kaotasid eelmisel aastal pea poole käibest, kuid teenisid kamba peale sama palju kasumit kui aasta varem.
Äripäeva Autoveofirmade TOPi poolsada käibeliidrit kaotasid mullu käibest kolmandiku ning kasumist poole.
Kõige enam otsitakse Eestis töötukassa andmeil bussi- ja autojuhte, ehitajaid ning õmblejaid.
Ahtoli Transpordi juhi Enn Kivi sõnul süveneb sügisel juhtide puudus. Tema sõnul võiks juhte hulgi värvata, kuigi aastaid tööst eemal olnud juhte on keeruline taas tööle saada.
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.