• 10.08.10, 10:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vedaja: meeldetuletuseta ei maksa keegi

Pea iga teine vedaja oli juulis kimpus rahamuredega. Vedajate sõnul on probleemiks maksekultuuritus. Kui maksetähtaega pidevalt meelde ei tuleta, sõidab teenuse ostja sellest pikalt üle, kommenteeris PL Transi juhatuse liige Mihkel Saarend. 
Saarendi sõnul jäävad võlgu Eesti ettevõtted ja põhiliselt väiksemad firmad, kellega pikaajaline koostöökogemus puudub.
“Paljud tahavad väga pikki maksetähtaegu, mida transpordis on väga raske aktsepteerida. Sest täna küsivad kütusemüüjad transpordifirmadelt juba ettemaksu. Kui mina pean kütuse eest ette maksma ja klient tahab minult 45-päevast maksetähtaega saada, siis on suhteliselt keeruline majandada,” sõnas ta. Ja kui firmadele pidevalt meelde ei tuleta arvete tasumist, siis minnaksegi tema sõnul maksetähtaegadest väga pikalt üle.
“Üldiselt meie püüame vältida selliseid tänavalt tulnud kliente, kes võivad pakkuda küll väga hea raha. Parem on ebakindluse korral juba mitte teha. No ja alati on võimalik kliendi kohta väike uuring teha, et teada saada palju tal maksevõlgnevusi on. Nendel firmadel, kellel makseraskusi on, oleme palunud teha lihtsalt ettemaksu,” selgitas Saarend.
Plangi Transi omaniku ja juhi Urmas Plangi sõnul lokkab maksekultuuritus aga Euroopas: “Kohalikud Eesti maksjad on suhteliselt korrektsed. Kõik, mis puudutab aga muud Euroopat, siis transpordisektor on küll viimane, kellele makstakse,” mainis ta. Maksetähtaegadest sõidetakse julmalt üle ja rahasid tuleb oodata 30-45 ettenähtud päeva asemel tema sõnul sageli 90-120 päeva. Selliselt käituvad Plangi sõnul paljud Saksamaa, Belgia, Hollandi ja eriti Taani ettevõtted.

Seotud lood

Uudised
  • 02.08.10, 13:07
Logistiku äril jalus rahamure ja tööjõunappus
Transpordibaromeetri andmeil ei piira vedajate tööd enam niivõrd nõudluse puudumine, esikohal olid juulis finantsmured. Jõudsalt kasvas ka tööjõu puudus.
Uudised
  • 09.08.10, 10:30
Vedajad: häid juhte pole
Vedajate suurimad probleemid on täna seotud raha ja tööjõupuudusega. Nõudlust teenusele samas piisab ja ilmselt suureneb see sügisest veelgi, mis annab põhjuse hindu tõsta.
  • ST
Sisuturundus
  • 01.10.24, 11:27
Autoliising on minevik: kuidas saada ettevõtte autokulud kontrolli alla
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele