• 10.08.10, 10:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vedaja: meeldetuletuseta ei maksa keegi

Pea iga teine vedaja oli juulis kimpus rahamuredega. Vedajate sõnul on probleemiks maksekultuuritus. Kui maksetähtaega pidevalt meelde ei tuleta, sõidab teenuse ostja sellest pikalt üle, kommenteeris PL Transi juhatuse liige Mihkel Saarend. 
Saarendi sõnul jäävad võlgu Eesti ettevõtted ja põhiliselt väiksemad firmad, kellega pikaajaline koostöökogemus puudub.
“Paljud tahavad väga pikki maksetähtaegu, mida transpordis on väga raske aktsepteerida. Sest täna küsivad kütusemüüjad transpordifirmadelt juba ettemaksu. Kui mina pean kütuse eest ette maksma ja klient tahab minult 45-päevast maksetähtaega saada, siis on suhteliselt keeruline majandada,” sõnas ta. Ja kui firmadele pidevalt meelde ei tuleta arvete tasumist, siis minnaksegi tema sõnul maksetähtaegadest väga pikalt üle.
“Üldiselt meie püüame vältida selliseid tänavalt tulnud kliente, kes võivad pakkuda küll väga hea raha. Parem on ebakindluse korral juba mitte teha. No ja alati on võimalik kliendi kohta väike uuring teha, et teada saada palju tal maksevõlgnevusi on. Nendel firmadel, kellel makseraskusi on, oleme palunud teha lihtsalt ettemaksu,” selgitas Saarend.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Plangi Transi omaniku ja juhi Urmas Plangi sõnul lokkab maksekultuuritus aga Euroopas: “Kohalikud Eesti maksjad on suhteliselt korrektsed. Kõik, mis puudutab aga muud Euroopat, siis transpordisektor on küll viimane, kellele makstakse,” mainis ta. Maksetähtaegadest sõidetakse julmalt üle ja rahasid tuleb oodata 30-45 ettenähtud päeva asemel tema sõnul sageli 90-120 päeva. Selliselt käituvad Plangi sõnul paljud Saksamaa, Belgia, Hollandi ja eriti Taani ettevõtted.

Seotud lood

Uudised
  • 02.08.10, 13:07
Logistiku äril jalus rahamure ja tööjõunappus
Transpordibaromeetri andmeil ei piira vedajate tööd enam niivõrd nõudluse puudumine, esikohal olid juulis finantsmured. Jõudsalt kasvas ka tööjõu puudus.
Uudised
  • 09.08.10, 10:30
Vedajad: häid juhte pole
Vedajate suurimad probleemid on täna seotud raha ja tööjõupuudusega. Nõudlust teenusele samas piisab ja ilmselt suureneb see sügisest veelgi, mis annab põhjuse hindu tõsta.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Transpordiamet on 25,25 m autoronge põhjalikult testinud ja leidnud, et nende kasutamine Eesti teedel on teatud tingimustel igati õigustatud.
Uudised
  • 10.10.25, 14:21
ELEA korraldab pikemate autorongide demopäeva
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele