• 10.08.10, 10:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vedaja: meeldetuletuseta ei maksa keegi

Pea iga teine vedaja oli juulis kimpus rahamuredega. Vedajate sõnul on probleemiks maksekultuuritus. Kui maksetähtaega pidevalt meelde ei tuleta, sõidab teenuse ostja sellest pikalt üle, kommenteeris PL Transi juhatuse liige Mihkel Saarend. 
Saarendi sõnul jäävad võlgu Eesti ettevõtted ja põhiliselt väiksemad firmad, kellega pikaajaline koostöökogemus puudub.
“Paljud tahavad väga pikki maksetähtaegu, mida transpordis on väga raske aktsepteerida. Sest täna küsivad kütusemüüjad transpordifirmadelt juba ettemaksu. Kui mina pean kütuse eest ette maksma ja klient tahab minult 45-päevast maksetähtaega saada, siis on suhteliselt keeruline majandada,” sõnas ta. Ja kui firmadele pidevalt meelde ei tuleta arvete tasumist, siis minnaksegi tema sõnul maksetähtaegadest väga pikalt üle.
“Üldiselt meie püüame vältida selliseid tänavalt tulnud kliente, kes võivad pakkuda küll väga hea raha. Parem on ebakindluse korral juba mitte teha. No ja alati on võimalik kliendi kohta väike uuring teha, et teada saada palju tal maksevõlgnevusi on. Nendel firmadel, kellel makseraskusi on, oleme palunud teha lihtsalt ettemaksu,” selgitas Saarend.
Plangi Transi omaniku ja juhi Urmas Plangi sõnul lokkab maksekultuuritus aga Euroopas: “Kohalikud Eesti maksjad on suhteliselt korrektsed. Kõik, mis puudutab aga muud Euroopat, siis transpordisektor on küll viimane, kellele makstakse,” mainis ta. Maksetähtaegadest sõidetakse julmalt üle ja rahasid tuleb oodata 30-45 ettenähtud päeva asemel tema sõnul sageli 90-120 päeva. Selliselt käituvad Plangi sõnul paljud Saksamaa, Belgia, Hollandi ja eriti Taani ettevõtted.

Seotud lood

Uudised
  • 02.08.10, 13:07
Logistiku äril jalus rahamure ja tööjõunappus
Transpordibaromeetri andmeil ei piira vedajate tööd enam niivõrd nõudluse puudumine, esikohal olid juulis finantsmured. Jõudsalt kasvas ka tööjõu puudus.
Uudised
  • 09.08.10, 10:30
Vedajad: häid juhte pole
Vedajate suurimad probleemid on täna seotud raha ja tööjõupuudusega. Nõudlust teenusele samas piisab ja ilmselt suureneb see sügisest veelgi, mis annab põhjuse hindu tõsta.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Allando Trailways juht Vahur Oja näeb, et eksport Soome ei ole taastunud. Ümberringi on palju määramatust ja negatiivseid märke, hindab ta.
Majandustulemused
  • 04.05.25, 21:12
Käivet kasvatanud vedaja: peaasi, et see keerulisel ajal püsiks
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele