Transpordibaromeetri andmeil ei piira vedajate tööd enam niivõrd nõudluse puudumine, esikohal olid juulis finantsmured. Jõudsalt kasvas ka tööjõu puudus.
40% vedajaist nimetasid täna äritegevust piiravaks asjaoluks rahamured. See näitaja kasvas aastaga neli korda. Nõudluse puudusest siiski lahti saadud ei ole ja iga kolmas ettevõtja on sellega hädas.
Iga seitsmes vedaja on hädas ka tööjõupuudusega. Aasta tagasi sellist takistust üldse ei kohatud.
8% vedajaist ei takista miski äriga tegeleda.
Transpordisektori turusituatsioon muutus Konjunktuuriinstituudi koostatava baromeetri andmeil ebasoodsamaks. Kindlustunde indikaator langes juulis
+13-le (juunis +32). 15%-l ettevõtetel vähenes ja 40%-l ettevõtetel suurenes eelnenud 3-l kuul teenuste müük (saldo +31).
Ettevõtete hinnangul eeloleval kolmel kuul nõudluse vähenemine jätkub (saldo –19). Iga neljas transpordifirma kavatseb tõsta teenuste hindu järgneva 3 kuu jooksul ja hindab äriolukorra paremaks muutumist poole aasta pärast (konjunktuuri saldo +8).
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Pea iga teine vedaja oli juulis kimpus rahamuredega. Vedajate sõnul on probleemiks maksekultuuritus. Kui maksetähtaega pidevalt meelde ei tuleta, sõidab teenuse ostja sellest pikalt üle, kommenteeris PL Transi juhatuse liige Mihkel Saarend.
Värske Konjunktuuriinstituudi Transpordibaromeetri tarvis veofirmadelt saadud hinnangud ja ootused nõudlusele ja teenuste müügile on võrreldavad aastail 2006-2007 antule.
Tänahommikuse seisuga oli Eesti Töötukassas arvel 74 711 inimest, registreeritud töötute arv vähenes nädalaga 980 inimese võrra.
Vedajate suurimad probleemid on täna seotud raha ja tööjõupuudusega. Nõudlust teenusele samas piisab ja ilmselt suureneb see sügisest veelgi, mis annab põhjuse hindu tõsta.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.