5. juuli 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Paldiski Sadamate kahjum ulatus 91 miljoni kroonini

Paldiski Sadamate AS käive kasvas mullu küll 75 miljoni kroonini, ent kahjuminumber oli oluliselt suurem 91 miljonit krooni, selgub äsja avaldatud majandusaasta aruandest.

2009. aastal kasvas Paldiski Sadamate käive ligi 52%, moodustas ettevõtte konsolideeritud müügitulu 75,4 miljonit krooni. Aasta varem oli müügitulu 49,6 miljonit krooni. Müügitulust 20% moodustas sadamateenuste osutamine Paldiski Põhjasadamas sildunud laevadele, 35% stividorteenuste osutamine kauba omanikele.

Konsolideeritud kahjumiks kujunes 91,5 miljonit krooni, eelnev majandusaasta lõppes 135,8 miljoni kroonise kahjumiga. Paldiski Sadamate bilansimaht 2009. aasta lõpul oli ligi 829 miljonit krooni, aasta varem 860 miljonit krooni.

Töötajate arv kasvas eelmisel aastal keskmiselt 145-le, aasta varem töötas ettevõttes keskmiselt 116 inimest. Tööjõukulud moodustasid 32 miljonit krooni, juhatusele maksti tasude ja kompensatsioonidena koos maksudega välja 2 miljonit krooni.

Nii Eesti ja Venemaa vahelistest jahtunud majandussuhetest kui ülemaailmsest majanduskriisist tulenevalt on muutunud Eesti sadamaid läbivate kaupade struktuur, selgitatakse aruandes. Seni liikusid kaubad, peamiselt tooraine, Venemaa suunalt Lääne-Euroopasse, siis nüüdseks toimub kaubaliikumine Lääne-Euroopast Venemaale. Läbi Eesti töötab nn revers-suund ehk Vene import – peamisteks kaubaartikliteks uued autod ja ehitusmaterjalid.

Eelmisel aastal orienteeruski Paldiski Põhjasadam Venemaalt pärit kaupade transiidilt ümber Euroopale (eelkõige Skandinaavia) ning Vene impordile. Peamisteks kaubagruppideks kujunesid üldkaup, konteinerid ja uute sõiduautode transiit.

Kasvas Eesti kaudu Venemaale veetavate uute sõiduautode arv, kuna nõudlus on kahanenud ning Aasia ja Lääne-Euroopa autotehased vajavad enam võimalusi autode ladustamiseks Venemaa piiri lähedal. Vähenenud transpordi ja logistikateenuste hinnad ning transpordiahela kogumaksumus Eesti kaudu vedamisel on ettevõtte hinnangul muutnud Eesti võrreldes muude riikidega varasemast konkurentsivõimelisemaks.

Paldiski Sadamate peamised konkurentsadamad Läänemerel on Vuosaari, Kotka, Hanko, Ventspilsi. Eestis on peamisteks konkurentideks Tallinna Sadam ja Sillamäe Sadam.

Käesolevaks aastaks Paldiski Sadamate AS olulisi muutusi seniste trendide osas ei näe ning plaanib jätkata veomahtude kasvatamist ja laiendada pakutavate teenuste aga ka käideldavate kaupade spektrit.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077