Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretär Toivo Kuldkepp soovitas olla CEMT-lubadega veol tähelepanelik.
"Neid lube jaotab Euroopa transpordifoorum igale riigile koefitsendi alusel," selgitas ta. Kuna Eesti on euroliidus, siis lube esiotsa vaja polegi.
Samas ühelt poolt saab neid nüüd kasutada vedudel Venemaale, kus vedudel tuleks olla terane, kuna seal maal tahetakse hakata vedusid piirama.
Teiselt poolt on CEMT-luba vajalik ka euroliidus sõitmisel, kui koormas on veoseid, mis mõeldud kolmandatesse riikidesse. Sel juhul tuleb tavaliselt oktoobris-novembris jaotatavate lubade olemasolu osas olla tähelepanelik.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kannab ju veo eeskirjade rikkumise järel auto arestimise korral koormaga seotud kahjud ikkagi vedaja. Lõpp-tulemusena võib kahju ulatuda 234 000 kroonini.
ERAA soovitusel tasub seoses nende vedudega panna näiteks Euroopas tähele järgmist:
1. Kolmandatesse riikidesse veetava veose vastuvõtmisel ja dokumentide vormistamisel peab autojuhil olema CEMT-veoluba.
2. Selline vedu peab olema teostatud sama vedaja poolt
veose saatjast veose saajani.
3. Juhul kui sellise veose vedu eeldab veose maha või ümberlaadimist teises Euroopa Liidu liikmesriigis, peab CMR-i punktis 3 (täidab veose saatja) olema
näidatud eelpooltoodud veose maha- või ümberlaadimiskoha aadress. Kui sellise veose kohta ei ole vormistatud kauba ekspordi tollideklaratsiooni ja punktis 3 on näidatud vahepealse mahalaadimise kohaaadress, ei ole CEMT-veoloa olemasolu nõutav.
4. Kui eelpooltoodud veose osas on vormistatud kauba ekspordi tollideklaratsioon (vormistatud veose eksport), peab autojuhil CEMT-veoluba olemas olema ka siis, kui veose maha- või ümberlaadimise koht Euroopa
Hetkel kuum
Pingereas üle 170 autovedaja
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Artikkel jätkub pärast reklaami
Liidu piires on ette nähtud.
5. Kui Itaalia finantspolitsei tuvastab haagises veose, mis on mõeldud veoks kolmandasse riiki, kontrollivad nad, kas veos on läbinud tollivormistuse või mitte. Kui kontrolli käigus tuvastatakse, et veos on läbinud tollivormistuse
(vormistati veose eksport), kuid autojuhil CEMT-veoluba puudub, loetakse see rahvusvahelise autoveo reeglite rikkumiseks.
6. Rahvusvahelise autoveo reeglite rikkumisega kaasneb Itaalias veoki ja veose arest tähtajaga 3 kuud. Veok ja veos paigutatakse tasulisse, karistuslikku parklasse ja selle eest tuleb tasuda 30 kuni 50 eurot päevas.
Lisaks sellele toimub 3-kuulise arreteerimise tähtaja möödudes kohtuistung, mille käigus otsustatakse, kui suur saab olema rikkumise eest määratav trahv.
Trahvikulud võivad paisuda 15 000 euroni ehk 234 000 kroonini.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.