Tallinna Sadama kommertsjuht Erik Ringmaa nentis, et konteinervedu kasvas Tallinna Sadamas sellel aastal liiga vähe, oleks oodanud kümnendikkasvu.
Selle aasta algusest, eriti alates märtsist, on täheldatav konteinerite veos peale massiarvestuliku kasvu ka kasv ühikute osas.
"Eks konteinerveod on elavnenud üle maailma, kuid tegelikult plaanisime ikkagi kasvuks 10%," iseloomustas Ringmaa nelja kuu lõikes saavutatud 4-5%-st kasvu.
Kriisiajast väljumise esimese sümptomina hakkas konteinerite vedu kasvama massiarvestuses, kuna pandi rohkem rõhku nende täituvusele ehk konteinerite nn pooltühisõite tehti vähem. Järgmise etapina kasvas ka konteinerite vedu ühikuti.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ringmaa sõnul on praegu andnud konteinerveole hoogu mittemilitaarne vedu Afganistani.
Paralleelselt on vedellasti vedu jäänud aasta tagusega enam-vähem samale tasemele. Siin on tooni andvad nafta- ja naftatooted. "See oli teada, et Ust-Luga Sadama naftaterminali ei avata niipea," lisas ta piiritaguse, Eesti transiiti pingestava sadama kohta.
Selle aasta nelja esimese kuu lõikes kasvas konteinerite vedu massiarvestuses tasemelt 418,7 tuhat tonni tasemele 439,6 tuhat tonni ehk 5% ning ühikutes 4% ehk tasemelt 47 940 TEU-d tasemele 49 832 TEU-d.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.