Tallinna Halduskohus otsustas jätta rahuldamata taksojuhtide kaebused, millega taotleti taksoteenuse osutamist reguleerivate linnavalitsuse korralduste tühistamist või õigusvastaseks tunnistamist.
Kaebused esitanud MTÜ Eesti Taksojuhtide Liit esindajad Toivo Kadu ja Lembit Poolak vaidlustasid taksopeatuste rendile andmise ning taotlesid taksopeatuste rendile andmist käsitleva linnavalitsuse korralduse tühistamist.
Halduskohtu hinnangul on alusetud kaebajate väited, et vaidlustatud haldusaktid on motiveerimata. “Mõlema korralduse preambulis on loetletud eesmärgid, mida soovitakse enampakkumistega saavutada, üksikasjalikumad selgitused on pikalt ja põhjalikult kirjas korralduste lisaks olevates seletuskirjades, millele on viidatud ka korralduste preambulis.“
Alusetu on ka kaebajate nõudmine, et vastustaja pidanuks taksojuhte kõnealustest korraldustest intensiivsemalt teavitama, saates taksojuhte esindavatele MTÜ-dele korraldused ja seletuskirjad.“
Kohtotsuses tõdetakse, et Tallinna linnal on õigus linnale kuuluval maal taksopeatusi luua ja neid avaliku kirjaliku enampakkumise korras parima pakkumise teinud eraõiguslikule isikule üürile anda.
Kohtu hinnangul on kõik vaidlustatud korraldustes üles loetud eesmärgid põhjendatud ja mõistlikud ning valitud meede (taksopeatuste üürileandmine korraldustes ettenähtud tingimustel) on sobiv ja vajalik abinõu nimetatud eesmärkide saavutamiseks.
„Viivitamine Tallinna kesklinna taksoteeninduses pikemat aega eksisteerivate üldteadaolevate probleemide lahendamisega üksnes süvendaks neid, kahjustades samal ajal Tallinna linna ja kogu Eesti riigi mainet (välis)turistide silmis,“ seisab kohtuotsuses. Taksopeatuste rendile andmisega pole kohtu hinnangul vaba konkurentsi ja tarbijate õigust taksoteenuse osutajat vabalt valida kahjustatud.
„Kuna kahe taksopeatuse väljaüürimisele lisaks jääb kesklinna piirkonnas alles 30 avalikult kasutatavat taksopeatust, on vaidlustatud haldusaktidega põhjustatav riive võrdsuspõhiõigusele ja ettevõtlusvabadusele vähe intensiivne ning piirangu eesmärgid, mida soovitakse saavutada, on kaalukamad,“ tõdetakse kohtuotsuses.
Kohus jõudis seisukohale, et vaidlustatud korraldustega kehtestatud piirangud on proportsionaalsed ja põhiseadusega kooskõlas.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Õiguskantsler Indrek Teder saatis eile Tallinna Volikogule märgukirja palvega lasta taksodel parkida ka väljaspool taksopeatusi ja viia taksoveo eeskiri põhiseadusega kooskõlla, ilmneb õiguskantsleri kodulehelt.
Eile Tallinna Halduskohtus taksopeatuste kinnistamise teemalises vaidluses linnaga kaotajaks jäänud MTÜ Eesti Taksojuhtide Liit on nördinud. Liidu esimees Lembit Poolak ei kavatse asja nii jätta ja osutab imelikele seikadele taksopeatuste ümbermängimisel.
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.