Euroopa-Aasia konteinervedu selle aasta jaanuaris, võrreldes 2009. aasta jaanuariga, kasvas ida poole üle kolmandiku, lääne poole üle kümnendiku, teatab Transport Weekly.
Kui 2009. aasta jaanuaris veeti Euroopa-Aasia vahelises konteinerveos itta 310,5 tuhat TEU-d, siis selle aasta jaanuaris 418,8 tuhat TEU-d ehk toimus kasv 34,9%.
Lääne suunas veeti 2009. aasta jaanuaris konteinereid 1,02 miljonit TEU-d, selle aasta jaanuaris aga 1,13 miljonit TEU-d ehk 10,6% rohkem.
Konteinervedu Euroopa ja Põhja-Ameerika vahel lääne suunal kasvas samade perioodide võrdluses 4,5% ehk tasemelt 198,9 tuhat TEU-d tasemele 207,8 tuhat TEU-d. Samas ida suund kasvas 6,9% ehk tasemelt 194,9 tuhat TEU-d tasemele 207,7 tuhat TEU-d.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Euroopa siseselt aga kasvas konteinerite vedu lõuna suunal 28% ehk tasemelt 64,5 tuhat TEU-d tasemele 82,6 tuhat TEU-d. Põhjasuunas veeti eelmise aasta jaanuaris konteinereid 53,5 tuhat TEU-d, kuid selle aasta jaanuaris juba 64,2 tuhat TEU-d ehk 20,1% rohkem.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.