Sillamäe Sadama juhatuse liikme Margus Vähi tõdemusel ühelt poolt on Sillamäe Sadam soomlaste sadamatest liiga erinev, et streigimõju tunda, kuid teisalt võib lõpuks tulla muutusi.
"Otseselt see streik meid ei mõjuta, sest meil on suhteliselt spetsiifilised kaubad," sõnas Vähi. Näiteks Sillamäe Sadamal on
erilised kemikaalide ja BCT (vedelväetiste) terminalid, mida soomalstel pole. "Kui meil töötaks konteinerterminal, siis ilmselt mõned konteinerlaevad tuleksid meile," oletas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Samas Vähi oli kindel, et kui streik peaks Soomes kestma ikkagi kauem, siis võiks see mõjuda kaubavoogudele: kaubavedajad tahavad vedada kaupa ilma takistusteta ja toovad kauba sinna, kus see alati vastu võetakse.
Siiski jääb soomlaste streik Vähi arvates liiga lühikeseks, et laevakaubaveo turg võiks muutuda. "Nädal, paar või kuu siin mõju ei avalda," leidis ta.
Laeva kaubaveoturule avaldavad mõju ikkagi Eesti piiriprobleemid ja Eesti soodsam, jäävabam kliima, arutles Vähi.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tallink Grupi peadirektori Lembit Kitteri sõnul jääb soomlastest sadamatööliste streigi mõju veel väikseks.
Tallinna Sadama kommertsjuhi Erik Ringmaa tõdemusel toob Soome sadamatööliste streik kaasa tarneahela muutuse, eestlastele on siin turunduslik argument.
Soome sadamatööliste ikka veel kestev streik mõjutab enim Tallinna Sadama ro-ro vedusid.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.