• 03.02.10, 15:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ülevaatustes hind pinges, autosid vähem, ausus nõrk 

Pärnumaa Tehnilise Ülevaatuse OÜ juht Ago Kalmer tõdes, et autosid on vähem, kuid punkte lisandub ja turul on odavuse ning ebaaususega lantijad.
Ehkki majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kommentaari põhjal läks möödunud aasta lõpus autode hoolde ja remondi alal äri ülesmäge, nentis Kalmer, et ülevaatustele jõuba autosid küll senisest vähem. On ju siis otsene põhjus ka Euroopast toodavate kasutatud autode arvu kahanemises, rääkimata üldisest majanduslikust foonist.
Teisalt on ülevaatajate seas konkurents tihe. "Keegi just pille kotti pannud ei ole, kuid turul on koondumised toimumas," osutas ta põhjanaabrite invasioonile A-Katsastuse näol.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Siiski pole ülevaatajate elu sedavõrd sant kui vedajate seas. Pigem vastupidi - näiteks Pärnus avati viimasel poolaastal
kaks täiendavat punkti, lisaks tuli üks juurde Kilingi-Nõmmel. Seega pakkujaid on juures ja hind... "Hinnakonkurents on kõva, hind juba on kukkunud ja.. kas tal veel langemisruumi on, seda ma ei näe," arutles Kalmer.
"Turul on patiseis: hind käib edasi-tagasi. Eks edaspidi peab nõrgem alla andma. Tuleb püüda akumuleerida kahjumit..," seletas ta.
Kas on oht, et keegi püüab hakata monopolina hinda üles upitama?
"Jah..., see on olemas. Näiteks A-Katsastus grupp Soomest vaatab kindlasti siin turul ringi sellise pilguga, et saaks hinda monopolina dikteerida. Kuid eestlased on väga visa rahvas ja peavad hambad ristis peost suhu vastu," kiitis Kalmer kohalike tublidust sissetungijate suhtes.
Samas on ülevaatuse alal avalikuks saladuseks ebausus. Selle vastu võitlemiseks ajab riik juba pea kaks aastat joont, et paneks õige ülevaatuspunktidesse üles kaamerad. Asi edeneb visalt.
Kas online jälgimisest ei piisa? On ju kaamerad suhteliselt suur investeering.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Suure konkurentsi tingimustes ettevõtted kuritarvitavad usaldust ja kliendi meelitamsieks pigistatakse silm kinni. On juhtunud, et ülevaataja ise on vormistanud ülevaatuse pargipingil," sõnas Kalmer.
"Kuid ka online´is annab petta: kasutatakse doonorautot. Näiteks sisestatakse andmed, et on Ford, kuid tegelikult on pingis Opel ja see pole lõplikult kontrollitav," osutas ta pettuse lihtsusele.
Kuid mis saab hinnast edaspidi?
"Et ülevaatusäri on kohalik, siis on hind üle riigi paikkonniti väga muutlik. Inimene on äärmiselt hinnatundlik. Kui keegi pakub 30-50 krooni odavamalt, siis minnakse sinna. Kuid siin on turuaususe küsimus...," näitas ta taas kaameravajaduse kätte.
"Seis ülevaatuste turul on väga põnev ja pinges... ja siin on kaameraid vaja mitte ainult riigile, vaid ka meile, ülevaatajatele," osutas Kalmer vajadusele tabada petised ja saada vigased autod liiklusest välja.
 
 
 

Seotud lood

Uudised
  • 08.01.10, 16:53
Alpter: A-Ülevaatusega mõttetu võistelda
Oma tehnoülevaatuse punktid A-Ülevaatusele müünud Alpter pidas oma sammu paratamatuseks.
Uudised
  • 04.02.10, 15:39
Ülevaatustel üha vanemad masinad
Soome kontserni A-Katsastus taustaga A-Ülevaatus OÜ tegevjuht Andres Soots joonistas välja kaks trendi: järjest vähem autosid ja aina vanemad autod.
Uudised
  • 29.01.10, 12:17
Sõiduki remont  ja hoole detsembris edukad
Võrreldes aasta varasemga läks detsembris sõiduki remontijatel ja hooldajatel päris mitu protsenti paremini, ilmneb majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kommentaarist.
Uudised
  • 07.01.10, 13:24
A-Katsastus laieneb Eestis veelgi
Soome tehnoülevaatusfirma A-Katsastus ajab end Eestis senisest veelgi laiemaks, sama tehakse ka Poolas, teatab firma.
  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.25, 11:48
Andmetark juhtimine: Kuidas kõhutunde asemel usaldada fakte ja võita konkurente?
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele