Pärnumaa Tehnilise Ülevaatuse OÜ juht Ago Kalmer tõdes, et autosid on vähem, kuid punkte lisandub ja turul on odavuse ning ebaaususega lantijad.
Ehkki majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kommentaari põhjal läks möödunud aasta lõpus autode hoolde ja remondi alal äri ülesmäge, nentis Kalmer, et ülevaatustele jõuba autosid küll senisest vähem. On ju siis otsene põhjus ka Euroopast toodavate kasutatud autode arvu kahanemises, rääkimata üldisest majanduslikust foonist.
Teisalt on ülevaatajate seas konkurents tihe. "Keegi just pille kotti pannud ei ole, kuid turul on koondumised toimumas," osutas ta põhjanaabrite invasioonile A-Katsastuse näol.
Siiski pole ülevaatajate elu sedavõrd sant kui vedajate seas. Pigem vastupidi - näiteks Pärnus avati viimasel poolaastal
kaks täiendavat punkti, lisaks tuli üks juurde Kilingi-Nõmmel. Seega pakkujaid on juures ja hind... "Hinnakonkurents on kõva, hind juba on kukkunud ja.. kas tal veel langemisruumi on, seda ma ei näe," arutles Kalmer.
"Turul on patiseis: hind käib edasi-tagasi. Eks edaspidi peab nõrgem alla andma. Tuleb püüda akumuleerida kahjumit..," seletas ta.
Kas on oht, et keegi püüab hakata monopolina hinda üles upitama?
"Jah..., see on olemas. Näiteks A-Katsastus grupp Soomest vaatab kindlasti siin turul ringi sellise pilguga, et saaks hinda monopolina dikteerida. Kuid eestlased on väga visa rahvas ja peavad hambad ristis peost suhu vastu," kiitis Kalmer kohalike tublidust sissetungijate suhtes.
Samas on ülevaatuse alal avalikuks saladuseks ebausus. Selle vastu võitlemiseks ajab riik juba pea kaks aastat joont, et paneks õige ülevaatuspunktidesse üles kaamerad. Asi edeneb visalt.
Kas online jälgimisest ei piisa? On ju kaamerad suhteliselt suur investeering.
"Suure konkurentsi tingimustes ettevõtted kuritarvitavad usaldust ja kliendi meelitamsieks pigistatakse silm kinni. On juhtunud, et ülevaataja ise on vormistanud ülevaatuse pargipingil," sõnas Kalmer.
"Kuid ka online´is annab petta: kasutatakse doonorautot. Näiteks sisestatakse andmed, et on Ford, kuid tegelikult on pingis Opel ja see pole lõplikult kontrollitav," osutas ta pettuse lihtsusele.
Kuid mis saab hinnast edaspidi?
"Et ülevaatusäri on kohalik, siis on hind üle riigi paikkonniti väga muutlik. Inimene on äärmiselt hinnatundlik. Kui keegi pakub 30-50 krooni odavamalt, siis minnakse sinna. Kuid siin on turuaususe küsimus...," näitas ta taas kaameravajaduse kätte.
"Seis ülevaatuste turul on väga põnev ja pinges... ja siin on kaameraid vaja mitte ainult riigile, vaid ka meile, ülevaatajatele," osutas Kalmer vajadusele tabada petised ja saada vigased autod liiklusest välja.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Oma tehnoülevaatuse punktid A-Ülevaatusele müünud Alpter pidas oma sammu paratamatuseks.
Soome kontserni A-Katsastus taustaga A-Ülevaatus OÜ tegevjuht Andres Soots joonistas välja kaks trendi: järjest vähem autosid ja aina vanemad autod.
Võrreldes aasta varasemga läks detsembris sõiduki remontijatel ja hooldajatel päris mitu protsenti paremini, ilmneb majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kommentaarist.
Soome tehnoülevaatusfirma A-Katsastus ajab end Eestis senisest veelgi laiemaks, sama tehakse ka Poolas, teatab firma.
Kujutagem ette ühe ettevõtte keskastmejuhti, kes peab nädala lõpus kaitsma oma aasta plaane. See vajab paaritunnist keskendumist ja asi saaks tehtud. Pärast hommikukohvi otsustab ta enne veel „kiirelt“ uudiseid sirvida ja meilid üle vaadata.