Soome kontserni A-Katsastus taustaga A-Ülevaatus OÜ tegevjuht Andres Soots joonistas välja kaks trendi: järjest vähem autosid ja aina vanemad autod.
"Sellel aastal üldse käib ülevaatusel autosid vähem. Põhjused on kerkivas aktsiisis, palga- ja töökaotustes. Linnapildiski on autosid vähem liikvel," tõdes ta.
Teisalt ei tähenda vanem masin vigasemat masinat. "Kasutatud autode hulk kasvab. Eriti on see täheldatav veoautode hulgas, kus vanad on aia äärest üles putitatud, kuna neid on liisingmasinatest odavam pidada," selgitas Soots.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Sellegipoolest on vigade protsent jäänud endiselt 9-10-11-12 vahele. Vead isegi on ikka samad: pidurid, vigased pidurikettad, keredefektid, heitgaasid.
Samas hindade osas pidas ta teatavat muutust võimalikuks, kuid... "Ega ta tegelikutl langenud pole, hinnad on ikka keskpärased. Pole ju ruumi langeda, tuleb ju firmadelgi tasuda elektri- ja küttearveid, maksta palku," loetles ta põhjuseid hinda mitte langetada.
Kas A-Ülevaatusel on plaanis ka turgu vallutada?
"Meie eesmärk on pakkuda turvalisust. Pealegi tuleb ju turule üha uusi ettevõtjaid," kostis Soots.
Kas sooviksite panna käpa peale kogu Eesti ülevaatuseturule?
"Ei."
Sarnaselt Ago Kalmeriga Ülevaatuse OÜ-st pidas Soots kaamerate paigaldamist ülevaatuspunkti aususe nimel vajalikuks.
Kas online´ist ei piisa?
Hetkel kuum
Lisatud täismahus uuringu kokkuvõte
Üle ringtee oma logistikaparki rajav Leedu Sirin on dilemma ees
“Me ei saanud pangaga kaubale”
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Ei, sest online´i puhul võib teha ülevaatuse ilma sõidukit kohale toomata," tõdes ta.
Alanud aastaks ennustas Soots ülevaatajate teadlikkuse tõusmist ja klientide nõudlikkuse kasvu.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Pärnumaa Tehnilise Ülevaatuse OÜ juht Ago Kalmer tõdes, et autosid on vähem, kuid punkte lisandub ja turul on odavuse ning ebaaususega lantijad.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.