Autor: Siim Sultson • 19. jaanuar 2010

Tarbesõiduki turg kuni -82%

Tarbesõidukeist olid mullu kõige popimad suured kaubikud, markidest Peugeot.

Tarbesõidukite müük kahanes eelmisel aastal ülemullusega võrreldes erinevate tootegruppide lõikes 12-82 protsenti, keskmiselt 70 protsenti.

Ülemöödunud aastal müüdi tarbesõidukeid 4118, mullu vaid 1225.

Sõidukigruppides vähim ehk keskmiselt 12% kukkus busside müük, mis 2008. aastal langes enim – 57%. Busside müüjatest oli edukaim 18 sõiduki müügiga Scania, kes üle-eelmise aasta tulemust koguni parandas.

Suurim langus tabas raskeveokite müüjaid. Üle 16 tonnise täismassiga veokeid müüdi 82 protsenti vähem kui aasta varem, kusjuures 2008. aasta raskeveokite müük oli tootegruppide lõikes edukaim (langus 2008. aastal vaid 31%). Ka selles tootegrupis on esirinnas Scania, kes müüs 59 veokit – tulemus siiski 83% kesisem ülemöödunud aastaga võrreldes.

Lõviosa tarbesõidukite müügist hõlmas suurte, üle 4 m3 kaubaruumiga kaubikute müük. Mullu müüdi 546 suurt kaubikut, mis on 59% kehvem tulemus kui aasta varem. Samas on suurkaubikute turuosa 2008. aastaga võrreldes kasvanud – 32 protsendilt 45-le.

Kaubikumüük edenes enim Peugot’l (184) ja Citroen’il (134), seni liidripositsioonis olnud Mercedes-Benz langes neljandale positsioonile. Peugeot´l õnnestus üle 4 m3 kaubikute müügimahtu tõsta aastaga lausa 77 %.

Tarbesõidukite müük üldkokkuvõttes edeneski kõige paremini Peugeot’l, kes kasvatas ka kuni 16 tonnise täismassiga veokite müüki 9lt masinalt 29-le. Kaubamärkidest teisele positsioonile platseerus Citroen, kes oli edukaim väikekaubikute müügis ning kolmandale kohale jäi Merzede-Benz, kelle müük kahe viimase aasta lõikes on kahanenud ligi 90 protsenti. 

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077