Täna hommikul tervitas tarbijat vähemalt pool krooni kallim kütuseliitri hind. Statoil selgitab oma jaamades kujunenud hinnaarengut pressiteates järgnevalt
Alates 01. jaanuarist 2010.a. tõusid mootorikütustele kehtestatud maksumäärad. Lisaks aktsiisimaksude muudatustele tõusid ka vedelkütuse varu maksud, lisades kokku mootorikütuste hindadele koos käibemaksuga vastavalt 0,48 kr/l mootoribensiini ja 0,47 kr/l diislikütuse puhul.
Lisaks maksumuudatustele tõusis viimase kahe detsembrikuu nädala jooksul diislikütuse hind maailmaturul 9%, mis avaldab mõju diislikütuse jaehinnale ka Eestis.
04. jaanuaril kell 23:00 tõstis Eesti Statoil mootoribensiinide hinda 50 s/l ja diislikütuse hinda 65 s/l. Mootorikütuste jaehinnad on enne eilset muudatust püsinud stabiilsena 24. novembrist 2009.a.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Uued hinnad Statoili teenindusjaamades on:
Mootoribensiin 95 16.65
Mootoribensiin 95 Ultima 16.90
Mootoribensiin 98 Ultima 17.15
Diislikütus Fortis 16.55
Hinnad Statoil 1-2-3 automaatjaamades on:
Mootoribensiin 95 16.40
Mootoribensiin 98 16.90
Hetkel kuum
Lisatud täismahus uuringu kokkuvõte
“Me ei saanud pangaga kaubale”
Artikkel jätkub pärast reklaami
Diislikütus 16.30
Diislikütuse aktsiisimaksu määr Eestis kõrgem kui lähiriikides
Aktsiisimaksu muudatuste juures on oluline välja tuua ka asjaolu, et alates 01.01.2010 on Eestis lähiriikidega võrreldes kõrgeim diislikütuse aktsiisimaks, mis avaldab mõju diislikütuse tarbivusele Eestis (ja seeläbi maksulaekumistele). Vastav kogemus on olemas Leedust, kus 2009.a. alguses toimunud maksutõusude järel maksis diislikütus u 90 s/l rohkem kui naaberriigis Poolas. Maksumuudatuste järgselt langes diislikütuse müük Leedus orienteeruvalt 30%, sest nii transiitveokid kui ka piirialade elanikud hakkasid tankima naaberriikides Poolas ja Lätis. Seoses diislikütuse tarbimismahtude olulise langusega tuli Leedus diislikütuse aktsiisimaksu määra taas langetada.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.