• 23.11.09, 09:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tee koostööd või sure!

Kas logistikaturul taastub vana hea olukord niisama ja peatselt või tuleb suurte muutuste valguses õppida käituma teisiti. Sellel teemal annab nõu Balti Logistika AS Baltikumi arendusjuht Magnus Lepasalu
Logistikaturg on drastiliselt muutunud. Kuigi osad usuvad, et küll turg tagasi tuleb ja peagi jätkub kõik „vanaviisi“, siis mina nende arvamusega ei nõustu. Turg on edasi liikunud. Logistikaettevõtted ei saa samamoodi jätkata, midagi peab muutma.
Praegusel väljakutseterikkal ajal on ka positiivne külg – see paneb rohkem pingutama ja otsima uusi võimalusi. Võidavad need, kes liiguvad turuga kaasa ja kohanevad uute mängureeglitega.
Milline on hea logistikapartner?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hea logistikapartner keskendub süviti kliendi vajadustesse, mõistab neid selgelt, ning pakub partnerlust, mida on raske asendada. Kliendid otsivad kvaliteeti ja usaldusväärsust, mitte ainult hinda nagu on üldlevinud arvamus. Kvaliteetse teenuse eest ollakse ka praegu nõus rohkem maksma.
Kui logistikapartner pakub kliendile ainult transporti punktist A punkti B, siis on raske välja tuua väärtust, mida see koostöö kliendile pakub. Sellise partnerluse korral võib tellija vedaja lihtsalt välja vahetada, kui konkurent pakub näiteks 3% soodsamat hinda.  Kui aga kliendile pakutakse erinevaid transpordiliike, ladustamis- ja lisaväärtusteenuseid, siis see koostöö loob kliendile oluliselt rohkem väärtust. Niinimetatud one-stop-shopping muutub ka logistikateenuse sisseostjate jaoks üha olulisemaks.
Paku kliendile rohkem väärtust
Kõik mõistavad, et praegu on kriitilise tähtsusega olemasolevate klientide hoidmine. Pidevalt tuleb otsida võimalusi, kuidas kliendi jaoks kasulikum partner olla. Logistikaettevõtted, kes on tugevad vaid ühes valdkonnas, peaksid leidma endale tugevad partnerid muudele suundadele, et üheskoos klientidele rohkem väärtust luua. Just nimelt – üheskoos. Eestlastele on omane hoida omaette ja ajada oma asja, aga nagu eespool märkisin, mängureeglid on muutunud. Pole mõtet omavahel konkureerida iga veo pärast, vaid pigem otsida võimalusi, kuidas üheskoos midagi ära teha.
Koostöö ei tähenda „lehmakauplemist”,  kus ühe võit tähendab teise kaotust.  Koostöö on võimalik vaid seal, kus osapoolte vahelised suhted põhinevad vastastikusel lugupidamisel ja võrdsel kasul.
Globaalses mõõtmes on hea näide sünergiast kahe juhtiva ja omavahel konkureeriva logistikakontserni UPS-i ja DHL-i koostöö Põhja-Ameerika turul. Kuna DHL ei saanud seal oma kullerteenust korralikult tööle ja kandis pidevalt suuri kahjumeid, siis otsustati hakata siselendude teenust sisse ostma UPS-i käest, kellega sõlmiti 10-aastane leping. UPS sai täiendava kaubamahu, DHL aga madalamad kulud ja usaldusväärse teenuse.
Turu suurus?
Meie koduturg – Eesti – on väga väike, isegi kui vaatame seda Baltikumi-mõõtmes on see väga väike. Mõne metropoli eeslinnades elab rohkem inimesi, kui kolmes Balti riigis kokku. Ometi käib selle väikse turu oluliselt kahanenud „logistikapiruka“ pärast armutu võitlus. See on suuresti tingitud sellest, et turuna käsitletaksegi ainult Eestit ja ei osata või ei soovita näha suurt pilti.
Peame vaatama piiri taha, sest kohalikul turul kõigile tööd ei jagu. Vaja on ära kasutada oma logistiliselt soodsat asukohta transiidi mõttes. Eesti logistikaettevõtted peaksid ühtse jõuna asuma konkureerima naaberriike läbivate kaubaahelatega. Kui meil õnnestuks saada enda kätte kasvõi üks protsent Aasiast Venemaale liikuvast kaubavoost, muutuks pilt meie logistikaturul kardinaalselt. Trumbid on meie käes – peame oskama neid üheskoos paremini ära kasutada.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele