Euroopa Komisjoni merendusametnikud kinnitasid, et juuli lõpus Rootsi rannikul pooleks päevaks kaaperdatud kauba-alus ja nädalaid kadunud olnud Arctic Sea teatas Portugali rannikul teisest rünnakust laeva pihta.
"Raadiokutsungid tulid ilmselt samalt aluselt, mida rünnati esimesena Rootsi ja hiljem Portugali rannikut," vahendas The Daily Telegraph Komisjoni allikat.
Viimati märgati laeva 30. juulil Biskaia lahes, viimane raadiosõnum meeskonnalt laekus augusti alguses. Seni teatati, et viimane kontakt meeskonnaga oli 28. juulil. Samuti märgati augusti alguses laeva kursimuutust, sihtkoha Alžeeria asemel suundus alus Lääne-Atlandile.
Brüsseli ametnikud piraatluse versiooni siiski ei usu, sest toimunu ei vasta nn traditsioonilisele piraatide käekirjale.
Mihhail Voitenko, Venemaa mereväljaande Sovfracht toimetaja, arvas, et alus võidi kaaperdada, kuna see vedas mingit salajast lasti, millest ei olnud teadlik kas meeskond või laeva omanik. Laeva omanikfirma salajast lasti eitab.
Seotud lood
Ülemöödunud nädalal pooleks päevaks Läänemeres kaaperdatud, Malta lipu all sõitev Arctic Sea pole endiselt sihtkohta Alžeeriasse jõudnud.
Läänemerel kaaperdatud ja teel Alžeeriasse 12 päeva tagasi kaduma läinud kaubaalus vedas Stora Enso puitu. Laeva otsinguis löövad nüüd kaasa ka Vene võimud.
Malta omanikule ja soomlaste juhtimise all oleva kaubalaeva Arctic Sea võtsid kaaperdajad oma kontrolli alla möödunud nädalal pooleks ööpäevaks Ölandi ja Gotlandi lähedal Rootsi vetes.
Briti ajaleht The Independent kirjutas, et Läänemerel kaaperdatud ja teel sihtsadamasse kadunud kaubalaev Arctic Sea kaaperdati ilmselt teist korda.
Sel nädalal sai jõudis avalikkuse ette 8. aprillil 2025 toimuva Laoseis 2025 konverentsi programm, mis keskendub suures osas kogemuslugudele: kokku on laval seitse kasutajalugu nutikate tehnoloogiate ja lahenduste rakendamisest laondussektoris.