Läänemerel kaaperdatud ja teel Alžeeriasse 12 päeva tagasi kaduma läinud kaubaalus vedas Stora Enso puitu. Laeva otsinguis löövad nüüd kaasa ka Vene võimud.
Alus Arctic Sea, Malta lipu all sõitev, Läti omanikele kuuluv, Soome juhtimise all ning venelastest meeskonnaga laev hõivati pooleks ööpäevaks 24. juulil Rootsi rannikul. Meeskond seoti kinni, neilt võeti mobiilid ning hõivajad kahjustasid laeva raadiot enne aluselt lahkumist. Mida laevalt taheti, on tänaseks endiselt selgusetu.
Vene merevägi ja luureagentuur FSB püüavad aluse asukohta kindlaks teha, sest see kadus radarilt neli päeva pärast laeva hõivamisintsidenti. Selleks hetkeks oli alus jõudnud Inglise kanalisse, viimati nähti laeva Portugali lähistel.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Alus pidanud jõudma Bejaija sadamasse kolmapäeval, kui ei ole seda teinud.
Stora Enso kommunikatsioonijuht Lauri Peltola ütles eile YLEle, et alusel oleva puidulasti väärtus on enam kui 4,5 mln krooni. Kogu lasti väärtus ületab 20 mln krooni.
"Meil on pardal umbes 2000 kuupmeetrit puitu pardal," lisas ta. "Kaup on kindlustatud, kuid loomulikult oleme huvitatud, et laev üles leitakse."
Seotud lood
Euroopa Komisjoni merendusametnikud kinnitasid, et juuli lõpus Rootsi rannikul pooleks päevaks kaaperdatud kauba-alus ja nädalaid kadunud olnud Arctic Sea teatas Portugali rannikul teisest rünnakust laeva pihta.
Moskva kohus andis Venemaa peaprokuratuuri taotlusel loa kaubalaeva Arctic Sea arestimiseks, et viia väidetavalt kaaperdajate kätte sattunud laeval läbi uurimistoimingud.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.