DHL Estonia AS teenis möödunud aastal 16,8% kasvanud ja 563,3 mln kroonini ulatunud käibe juures 15,72 mln krooni puhaskasumit. Ettevõtte juhtkonna hinnangul viib logistikasektori konkurents kasumimarginaali alla.
Enamuse käibest ehk 65% andis maantevedu, veidi alla viiendiku posti- ja kulleriteenus.
DHL jaguneb kaheks üksuseks - Express ja Logistics. Esimene pakub üleilmseid kullerteenuseid, teine jaguneb omakorda kolmeks mere- ja lennutranspordi- (Global Forwarding), maismaavedude- (Freight) ja laoteenuste ( Supply Chain) üksusteks.
Logistikafirma viimast aastat iseloomustab uute keskuste valmimine. Möödunud aasta veebruaris võeti kastusele maismaavedude üksuse uus logistikakeskus Betooni tänaval, tänavu aprillis käivitus uus kaubaterminal Tallinna lennujaamas.
Samuti sai DHL Estonia esimese ettevõttena Eestis volitatud ettevõtte staatuse, mis võimaldab kergemat juurdepääsu tollialastele lihtsustustele või annab sertifikaadi omanikule hõlbustusi seoses turvalisuse ja julgeolekukontrolliga ning erinevaid soodustusi.
Samas hindas ettevõtte juhtkond firma aasta-aruandes, et deebitoride makseraskused võivad kaasa tuua firma nõuete väärtuse languse ning varasemast suuremad allahindluskahjumid. Samuti võivad raskustesse sattuda hankida, kes ei suuda pakkuda teenuseid kokkulepitud tähtaegadel ja tingimustel. Eelmisel aastal kandis DHL kuludesse 870 000 krooni eest nõudeid, mida on enam kui poole miljoni krooni võrra vähem kui aasta tagasi.
Ettevõte andis mullu tööd 193 inimesele, palgakulu moodustas 55,5 mln kr. Juhtkonna tasud ja soodustused moodustasid maksudeta 2,1 mln krooni.
Sel aastal on majandusoludest vähenenud töömahtude tõttu vähendatud personali 15% võrra ja kohandatud osalist tööaega. Samuti vähendas ettevõte renditavat kontoripinda kolmandiku võrra ning laoteenuseid pakkuva üksuse laopindu viiendiku võrra.
DHL Estonia omanik on Saksa post, dividende ettevõte ei maksa.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.