Briti ajaleht Guardian kirjutas, et üks suur konteinerlaev võib keskkonda saastata sama palju kui 50 miljonit autot.
Delaware ülikooli mereprofessor James Corbett ütles: "Laevadelt tulev saaste mõjutab nii rannikualasid, kui ka sisemaa piirkondi üle maailma. Siiski on see üks vähem reguleeritud transpordisüsteemi osa.
Kui hull olukord on? Maailma 15 suurimat laeva eraldavad samapalju lämmastikoksiidi ja vääveloksiidi kui 760 miljonit autot.
Probleem ei ole ilmtingimata selles, et laevade 109 000hobujõulised mootorid töötavad 24 tundi ööpäevas 280 päeva aastas. Need jõuallikad on tegelikult ühed maailma efektiivsemad. Probleem on laevakütuses ja selles, et puuduvad igasugused reeglid laevade heitgaaside emissioonide reguleerimiseks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Mitmed riigid, muuhulgas ka USA, on seetõttu võtnud vastu seadusandluse, mis reguleeriks laevateede kaugust rannikust. Näiteks USA rannikust peavad laevad hoidma 230 miili kaugusele.
Seotud lood
Euroopa Komisjoni ettepanekul peab nelja aasta pärast kasutama Läänemerel sõitev laev senisest üle kümne korra väiksema väävlisisaldusega kütust. See võib veohindu eri hinnangul poole võrra üles viia ning tekitab miljardeid eurosid lisakulusid.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.