Vaatamata üleilmsele majanduskriisile suutis Eesti toiduainetootja Balsnack kasvatada tänavu nelja kuuga ekspordimahtu ligi kolmandiku võrra 2,43 miljoni kroonini.
Kui eelmise aasta jaanuarist aprillini oli Balsnacki ekspordimaht 1,84 miljonit krooni, siis tänavu nelja kuuga teenis ettevõte välisturgudelt 32% enam ning suurendas ekspordi osakaalu ligi 12%-ni kogukäibest. Kõige enam kasvas Balsnacki eksport Leetu ja Soome, kuhu müüakse linnutoitu, seemneid ja pähkleid, kartulivahvleid, plaksumaisi, kamapalle, leivasnäkke ning erinevaid krõpsusid.
Balsnack International Holding ASi juhataja Elmar Rusingu sõnul on ekspordi osakaalu suurendamine alati olnud ettevõtte üks prioriteete. „Ekspordikasv maandab majanduslangusest tingitud riske ning kasvatab tootmismahtu, mis omakorda muudab tootmise efektiivsemaks ning ettevõtte konkurentsivõimelisemaks,“ ütles Rusing. „Firma strateegia näeb ette ekspordi osakaalu suurendamist 30-40%-ni käibest järgneva viie aasta jooksul. Majanduskriisi negatiivsete mõjude kõrval on meil praegu hea võimalus turuosa suurendamiseks välismaal, reageerides paindlikult ja kiiresti sealsete turgude vajadustele. Ekspordimahu suurendamisel on meile suureks abiks olnud EASi toetusprogrammid.“
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.