Eesti Raudtee Tartu-Valga lõigul remonditakse tänavu 6,5 miljoni krooni eest kaks metallsilda, mis tuleb esialgselt planeeritust 3,5 miljoni krooni võrra soodsam.
Ehitustööde eesmärgiks on uuendada ja tugevdada silla konstruktsioone, et tõsta sellega raudtee liiklusohutust. Tööd peavad valmima käesoleva aasta lõpuks, teatas Eesti Raudtee.
Eesti Raudtee tütarettevõte EVR Infra viis läbi kaks väljakuulutamisega läbirääkimistega hankemenetlust, et leida Tartu-Valga jaamavahel Väike-Emajõe metallsilla renoveerimiseks ja Rautina oja metallsilla ümber ehitamiseks. Mõlemas hankes tegi pakkumise neli.
Väike-Emajõe silla renoveerimishanke võitis AS K-Most pakkudes pisut üle 3,9 miljoni krooni. Kalleim pakkumine oli 4,5 miljonit krooni. Renoveerimise käigus tehkse sillale korrosioonikaitse ning pragude olemasolu kontroll, remonditakse toestuskohad ja kaldasambad ja tugevdatakse need. Samuti hõlmab hange teetöid sillal.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Rautina oja metallsilla ümberehitamiseks tegi parima pakkumise AS Volker Rail RTE, kes pakkus 2,6 miljonit krooni edestades kalleimat pakkumist 370 000 krooniga. Tööde käigus vahetatakse sildehitis, tugevdatakse ja remonditakse kaldsambad, sealhulgas ehitatakse umber sildehitise toetuskohad.
Alates 2008.aasta kevadest kuni selle aasta lõpuni remonditakse kapitaalselt raudtee Tartu-Valga lõigul, mis võimaldab peale tööde lõppu reisirongidel antud lõigul arendada kiirust kuni 120 kilomeetrit tunnis.
Seotud lood
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.