Rahvusvaheline Maanteetranspordiliit (IRU) esitas Euroopa Komisjonile ettepanekud sektori kriisist välja aitamiseks. Kui pangandus on saanud suurt rahalist tuge, vajab seda ka maanteetransport.
Michael Nielse, IRU saadik Euroopa Liidus ütles, et analüüside ja debattide aeg on möödas. „IRU tegi mitmeid ettepanekuid majanduskriisi leevendamiseks nii institutsioonidele kui valitsustele. Vajame praegu plaani ja konkreetseid tegevus nii Euroopa Komisjoni kui liikmesriikide poolt, et maanteetranspordi kriis lahendada.“
IRU asepresident Pere Padrosa andis organisatsiooni poolt Euroopa Komisjoniga kohtumisel üle kuus tegevust, mida tuleb kohe majanduse elavdamiseks ellu viia:
1. vähendada kulusid – ei mingeid uusi makse ja keskkonnatasusid nagu pani ette kolmas Eurovinjeti direktiiv. Alandatakse olemasolevaid tasusid ja kütusemakse.2. Julgustada krediidiasutusi taas veofirmadele laenuvõimalusi pakkuma. Samuti lubatakse võlgadele moratooriumi.3. Vaadata üle maksujõuetuse reeglid ehk likvideerimise asemel lubatakse väiksemat suutlikkust4. Kaitsta kaupade vaba liikumist ja teenuste osutamist ELi siseturul. Samuti hõlbustada kaubandust ja maanteevedusid kolmandate riikidega.5. Kaitsta töötajaid, tagades, et kõik ELi liikmesriikide valitsused võtavad vastu meetmed tööpuudusega võitlemiseks, mis võimaldavad kvalifitseeritud tööjõu suunata nn „mitteaktiivseks“ (näiteks palgata puhkuse), selle asemel, et koondada.6. investeerida infrastruktuuri, et vähendada tarbetuid kulusid ning anda finantssoodustusi ettevõtetele uutesse, ohututesse ja keskkonnasõbralikesse sõidukitehnoloogiatesse investeerimiseks
Padora lisas: sektor on silmitsi enneolematute majanduslike väljakutsetega, mida on raske ületada. Maanteetranspordisektoriga peab maailmamajanduse taastumises arvestama – iga tagasilöök transpordisektoris kajastub majanduses, iga kaasa aitamine soodustab majanduskasvu taastumist. Pangad on saanud suurt rahalist abi, sest nad on majandusele elulise tähtsusega majandusele. Aga kui pangad lõpetavad eksisteerimise, kaubandus jätkub siiski. Kui maanteetransport lõpetab eksisteerimise, pidurdub majandus ja kaubandus järsult.
Seotud lood
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.