"Universaalse postiteenuse osutamise jaoks on oluline see, et keegi kusagil tihedama asustusega piirkonnas ei riisuks koort ära lihtsalt odavamate hindadega," ütles peaminister Andrus Ansip eilsel valitsuse istungil.
"Kui sellised, kes riisuvad koore ära, ei kompenseeri hõredama asustusega piirkondades postiteenuse osutamise kulusid osaliselt, jääks keegi postiteenusest ilma," lisas ta.
Valitsus kehtestas universaalse postiteenuse maksemäärad. Alates aprillist on lihtsaadetisena edastatava kirja maksemäär nii riigisisestele kui ka rahvusvahelistele postisaadetistele 2,3 krooni, täht- või väärtsaadetisena edastatava kirjasaadetise maksemäärad on 18,9 krooni, postipakkide edastamise maksemäär on 0 krooni, sõltumata, kas see on liht-, täht- või väärtsaadetis.
Ansipi sõnul tähendab see, et D2D OÜ ja Ekspress Posti kirisaadetiste edastamise teenustasu võib muutuda ja maksest laekuvat tulu kasutatakse universaalse postiteenuse soodsa hinna tagamiseks. "Nii on see igal pool maailmas üldiselt. Ja lihtkiri on endiselt 5.50," ütles peaminister.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Aprillist avaneb postiturg, ent monopoolses seisundis Eesti Posti konkurendid, eelkõige Express Post ja D2D, on avaldanud rahulolematust protsessi ja kehtestatud maksemäärade osas. Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumist nõustus olukorda kommenteerima sideosakonna juhataja Tõnu Nirk.
Peaminister Andres Ansipi ütlus, et postiteenuse maksemäärad kehtestatakse selliselt, et "keegi kusagil tihedama asustusega piirkonnas ei riisuks koort ära lihtsalt odavamate hindadega", on D2D OÜ juhatuse liikme Olle Koobi sõnul tekitanud hulga küsimusi.
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.