Vene raudtee prognoosib sel aastal mahtude vähenemist kolmandiku võrra, nii et Eesti Raudtee kaubamahtude vähenemine ei ole üllatav, leidis Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase.
„Oleme vaid üks osa logistilisest ahelast, mille mõlemad otsad algavad mujalt. Peamised kaubavood kulgevad läbi Eesti,“ selgitas ta, et ida-naabri suur kaubavoogude maht mõjutab negatiivselt ka Eestit. „Maailmamajanduse võngetest ei ole ka meil pääsu.“
Aasta esimesel kuul vähenes kaubaveomaht Eesti Raudtee infrastruktuuril võrreldes eelmise aastaga ligi 15 protsenti. Kokku veeti jaanuaris raudteel kaupa 2,23 miljonit tonni.
Siiski otsib Eesti Raudtee ja eriti selle tütarettevõte EVR Cargo võimalusi, kuidas kaubavooge siia meelitada. „Loomulikult saab midagi ise ära teha, konkureerime siin just naaberriikidega,“ lisas Glase.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Selle kuu tulemuste ja tuleviku kohta ei soovinud mees kommenteerida. „Kuu ei ole veel läbi. Viimase aja prognoosid ei ole eriti täpsed olnud ja hoiame enda mõtted pigem enda teada,“ lisas ta.
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.