• 23.01.09, 17:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Müürsepp: eesmärk oli 15%

Omavalitsused tahtsid küll 15% kütuseaktsiisist teedesse, kuid on rahul ka 10%ga, ütles Eesti Maaomavalitsuste Liidu esimees Kurmet Müürsepp.
Riik jaotab sel aastal kohalikele omavalitsustele teehoiuks lisatoetust 10% kütuseaktsiisist ehk 378 miljonit krooni, mullu said vallad 15% aktsiisist ehk 670 miljonit krooni.
„Ega me sellega päri ei olnud, et vähendati 10%ni, aga eks nad tegid seaduse järgi, et vähemalt 10% kütuseaktsiisist peab eraldama,“ ütles Kurmet Müürsepp lisades, et liit soovis vähemalt 15% aktsiisist kohalikesse teedesse.
Siiski ei näinud ta selles katastroofi. „2000. aastal alustades oli meil 0%, alguses saime 50 miljonit ja nii ta on kasvanud,“ selgitas ta, et tagasilöök ei ole kohutav.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ta selgitas, et pikas perspektiivis on eesmärk, et kogu aktsiisist 30% läheks kohalike teede hüvanguks. „Praegu läheb 75% kütuseaktsiisist teedesse ja ülejäänud mujale. 30% sellest oleks vaja kohalikele omavalitsustele ja linnadele,“ lisas Müürsepp.
Liidu eesmärk on 30%ni võimalikult kiiresti jõuda. „Esialgne eesmärk oli 2011, kui seda peab ilmselt korrigeerima,“ täpsustas esimees. „Me ei ole fundamentalistid. Hea, et niigi läks. Lätlased räägivad, et neil ei ole mingisugust arengut ja ei tea, mis saab.“

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele