Omavalitsused tahtsid küll 15% kütuseaktsiisist teedesse, kuid on rahul ka 10%ga, ütles Eesti Maaomavalitsuste Liidu esimees Kurmet Müürsepp.
Riik jaotab sel aastal kohalikele omavalitsustele teehoiuks lisatoetust 10% kütuseaktsiisist ehk 378 miljonit krooni, mullu said vallad 15% aktsiisist ehk 670 miljonit krooni.
„Ega me sellega päri ei olnud, et vähendati 10%ni, aga eks nad tegid seaduse järgi, et vähemalt 10% kütuseaktsiisist peab eraldama,“ ütles Kurmet Müürsepp lisades, et liit soovis vähemalt 15% aktsiisist kohalikesse teedesse.
Siiski ei näinud ta selles katastroofi. „2000. aastal alustades oli meil 0%, alguses saime 50 miljonit ja nii ta on kasvanud,“ selgitas ta, et tagasilöök ei ole kohutav.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ta selgitas, et pikas perspektiivis on eesmärk, et kogu aktsiisist 30% läheks kohalike teede hüvanguks. „Praegu läheb 75% kütuseaktsiisist teedesse ja ülejäänud mujale. 30% sellest oleks vaja kohalikele omavalitsustele ja linnadele,“ lisas Müürsepp.
Liidu eesmärk on 30%ni võimalikult kiiresti jõuda. „Esialgne eesmärk oli 2011, kui seda peab ilmselt korrigeerima,“ täpsustas esimees. „Me ei ole fundamentalistid. Hea, et niigi läks. Lätlased räägivad, et neil ei ole mingisugust arengut ja ei tea, mis saab.“
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.