20. jaanuaril avati Venemaal, Kalugas uus Volvo veokite tehas. Tehase avamine langes kokku uute veokite impordile kehtestatud kõrgema tollimaksuga Venemaal.
Volvo Group teeb Venemaale pikaajalisi strateegilisi investeeringuid – nii teenindusvõrgustikku kui ka tootmisesse, teatas firma. Kuus aastat tagasi alustas Volvo Trucks nn CKD-tootmise Moskva lähistel Zelenogradis. Tehase töövõime on 500 veokit aastas, mis ei ole Venemaa märgatavalt suurenenud nõudluse jaoks enam piisav.
Uus tehas asub Kalugas, Moskvast 200 kilomeetrit edelas. Tehas hakkab tootma veokeid Venemaale ning SRÜ regiooni kuuluvatele naabruses paiknevatele riikidele, kus alates 12. jaanuarist uued tollimaksu tasemed kehtima hakkavad. Olenevalt veoki tüübist on tollimaks nüüd 5 – 25 protsenti.
Uus tehas suudab toota 10 000 Volvo ja 5000 Renault veokit aastas. Tootmine algab väiksemate kogustega, et tootmisprotsessi häälestada ja viimistleda. Tootmismahud hakkavad kasvama järk-järgult vastavalt turu nõudlusele. Kabiinid, mootorid, sillad ja käigukastid saabuvad Kaluga koosteliinile Rootsist Volvo komponentide tehastest.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Volvo’l on Venemaal 39 volitatud töökoda, sealhulgas kaks Volvo omanduses olevat töökoda Peterburis ja Moskvas. Kolmas Volvo'le kuuluv töökoda avatakse Kalugas sel aastal.
2008. aastal tarnis Volvo Truck Venemaal jaanuarist novembrini 5466 veokit (2007. aastal samal perioodil 3904 veokit). Lisaks imporditi samal ajal umbes 5000 kasutatud Volvo veokit. Venemaa on hinnatud pikaajalise kasvupotentsiaaliga turuks, kuid tulenevalt globaalsest majanduslikust ebakindlusest on veokite nõudlus aeglustunud. Tänaseks ületab Volvo veokite populatsioon Venemaal 50 000 ühikut.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.