• 02.01.09, 13:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Finnair võib vähendada lende kuni 30%

Majandusliku olukorra halvenemisel võib Finnair kärpida lendude sagedust kuni 30%, ütles Soome lennukompanii juht Jukka Hienonen Iltalehtile.
"Praegu lendame me rohkem kui sajasse sihtkohta. Hädaolukorra puhul vähendame lendude sagedust kolmandiku võrra," sõnas Jukka Hienonen. Samas ei matnud suurfirma juhataja maha lootust, et hakkama saadakse siiski vaid üheksaprotsendilise kärpega, vahendas aripaev.ee.
"Ühtegi lennuliini me vägisi käigus ei hoia, tühjade lennukitega pole mõtet lennata," kinnitas Hienonen.
Finnair peab tänavu leidma ligikaudu 400 miljonit eurot ehk 6,26 miljardit krooni, et osta viis uut oluliselt kütusesäästlikumat Airbus 330 ja kaks Embraer 190 lennukit. Osal lennukeist liisitakse, osade eest tasutakse mullusest aktsiaemissioonist teenitud rahaga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Paraku on reisijate arv alates eelmisest suvest pidevalt vähenenud. Kehvale majandusseisule on Finnair juba varemgi reageerinud. Nii teatas Finnair septembris, et koondab 400 töötajat, sest läbirääkimised ametiühingutega palgakärpe suhtes tulemusi ei andnud. Lennukompanii tegi ametiühingutele ettepaneku vähendada töötajate sissetulekut.
Jaanuarist saadab Finnair järk-järgult sundpuhkusele 2000 pardateenindajat, vahendas YLE detsembri alguses. Samuti kavatseb firma vähendada tähtajaliste töölepingutega töötavate inimeste arvu. Praegustel andmetel lahkub firmast umbes 200 sellise lepinguga inimest. Sundpuhkusele saatmisest ei pääse ka lendurid.
Kolmanda kvartali lõpetas Finnair oodatust suurema kahjumiga (ligi 350 miljonit krooni). Mullu samal ajal teenis firma 876 miljonit krooni kasumit.
Kriisis lennufirma üritab kulusid 783 miljoni krooni võrra kärpida.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Alltoursi omanikud on aru saanud, et vanade ja logisevate bussidega enam ellu ei jää. Sestap on investeeringud uutesse bussidesse väga olulisel kohal.
TOP
  • 17.10.25, 14:24
Sõitjateveo TOP: juhuvedudega tegelev Pärnu perefirma lükkas Lux Expressi troonilt
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele