2003. aastast on Eesti ekspedeerimisturu taevasse lennutatud AS Transtrade, kes vaatab sealt oma hiigelkäibega kõigile ülevalt alla.
Ettevõtte käive on üle kümne korra suurem kui suuruselt järgmise Eesti ekspedeerimisettevõtte oma, kirjutas kuukiri Logistika.
Transtrade' käive ulatub 7,9 miljardi kroonini. See moodustab enam kui poole Eesti ekspedeerimisfirmade käibe TOP 20 ettevõtte kogukäibest. Paraku ei ole firma juhtkond veel kordagi nõustunud rääkima, millega ja kus ettevõte tegeleb, et selliseid mahtusid omab. Ka tänavu saime ettevõtte tegevjuhilt Juri Rapoportilt sekretäri vahendusel tüüpilise vastuse: "Praegu küll midagi kommenteerida ja öelda ei soovi."
Võib-olla ongi Transtrade'i Eesti ekspedeerimisettevõtteks nimetada palju. Firma aadress on küll Tallinnas, kuid majandusaasta aruande järgi on siin vaid kaks töötajat ja ettevõtte tegevus on ekspedeerimine väljaspool Eestist.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kogu raha on teenitud süsi ekspedeerimisteenusega, peamiselt Venemaalt teistesse riikidesse. Viimaste aastate aruannete järgi ei ole ettevõte oma käibest Eestis midagi teeninud ning siia ei ole ka midagi investeeritud ega plaanita seda teha ka tänavu.
Ettevõtte taga on tuntud Vene ärimehed Sergei Glinka ja Maksim Liksutov. See võib olla ka põhjus, miks ettevõtte on nii kinnine ja enda tegemistest midagi rääkima ei soostu. Glinka ja Liksutovi äridest on ajakirjandus varemgi pidanud kirjutama vaid kuulujuttude põhjal.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.