• 22.10.08, 11:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Läti hakkab võtma raskeveokitelt teemaksu

Läti valitsus kiitis eile heaks seaduseelnõu, mis näeb ette nn eurovinjettide süsteemi kehtestamise ehk raskeveokite maksustamise Läti maanteede kasutamise eest.
Üle 12 tonni kaaluvatel veokitel tuleb eelnõu järgi teemaksu tasuda keskmiselt 2-7 latti (44-154 krooni) ööpäeva eest, kirjutas majandusleht Biznes & Baltija. Kõik olulisemad suunad lähevad maksu alla. Maksust külavahe ja metsateid mööda sõites mööda hiilida on keeruline, kirjutab leht.
Maksu suurus sõltuks eelnõu järgi heitgaaside hulgast, rattatelgede arvust ning riigis viibitud ajast.
Vinjette plaanitakse kahte liiki – aastase kehtivusega (hind ca 500 latti ehk 11 000 krooni või ca 2 latti/44 krooni tööpäev) ja ühe päeva vinjette (hind 6-7 latti/132-154 krooni). Esimesed on kavandatud nendele 20 000 veoki omanikele, kes tegutsevad peamiselt Läti territooriumil ning kellelt ministeerium loodab aastas laekuvat 10 miljonit latti ehk 220 miljonit krooni. Päevatasu tuleb aga maksta veokiomanikel, kes teevad rahvusvahelisi vedusid. Läti riigis on selliseid veokeid ca 12 000 ning kodumaal on nad nädalas keskmiselt ühe päeva. Neilt loodab ministeerium maksutulu 4,4 miljonit latti aastas ehk 96,8 miljonit krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

7 latti päevas maksaksid ka need 200 000 välismaist veokit, mis aastas Läti riigist läbi sõidavad. Maksutulu ootus on 1,4 miljonit latti ehk 30,8 miljonit krooni
Vinjettide süsteemi sisseseadmist põhjendab Läti sideministeerium just vajadusega maksustada Läti riigist läbi sõitvad veokid, mis kulutavad Läti teid ja saastavad õhku, kuid ei jäta selle eest riiki midagi. Kogu maksutulust moodustab nende osa aga vaid 8,8% - põhikoorem langeb Läti enda vedajatele.
Maksu kogumist hakkab haldama Läti sideministeerium eesotsas minister Ainars Šlesersiga. Summad laekuvad riigi teedefondi.
Valitsuse eelnõu peab kinnitama Läti parlament.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 08:58
Nutikas ja maksuvaba valik kauba vedamiseks
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele