• 19.09.08, 16:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Antropov: ilma Venemaa osaluseta ei ole transiit võimalik

Paldiski Sadama juhatuse esimees Robert Antropov ütles online-intervjuus dv.ee-le, et ilma Venemaa osaluseta ei ole transiit võimalik.
"Selge, et ilma Venemaa osaluseta ei ole transiit võimalik. Eesti jaoks peab Venemaa olema peamine transiidiparnter," märkis Antropov.
Antropov on veendunud, et üht võimalust selle valdkonna arendamiseks pakub Põhjamaadeja Lääne-Euroopa kaupade transiit Hiina ning tarbekaupade transiit Hiinast.
Teda üllatas ühe lugeja küsimus: "Kas Eestile oli kasulik Vene transiit või mitte?" "Miks oli? Ta oli, on ja jääb! Igal juhul mõjutas Vene transiit Eesti majanduse arengut ning riikidevahelisi suhteid üldse. Kahjuks transiiditeenuste valik oli ühekülgne. Juba aastaid räägiti naftavoogude vähenemisest, kuid teiste transiidisuundade arenguks tehtud midagi," arvas Antropov.
Samuti on ta kindel, et Eesti on hiljaks jäänud konteinerveoste mahtude suurendamise ja logistikakeskuste loomisega. "Kuid parem hilja kui mitte kunagi," lisas Antropov.
Antropov usub, et Eesti jaoks on Venemaa suurte võimalustega ja kiirelt arenevate turgudega naaber. Oleks lühinägelik jätta Venemaa pakutavad võimalused kasutamata. Küsimusele, kas Venemaa vajab rohkem Eestit või vastupidi, märkis Antropov: "Geograafiliselt on Eesti Venemaa jaoks aken Euroopasse. Eestil on läbi ajaloo teinud koostööd mõlema poolega. Oma igapäevatöös püüan ma mitte ainult hoida sidemeid Venemaaga, vaid neid ka arendada. Seda tõestab Paldiski sadama edukas tegevus," kommenteeris Antropov.
Olles tegelenud kolm aastat ettevõtlusega, on Antropov kindel, et Eestis võiks veel arendada suhteid riigi ja erasektori vahel."Riik ja poliitikud peavad tegutsema kodanike huvides, kuna riigikassat täidavad ja poliitikuid üleval peavad just nemad. Majandus ja poliitika peavad olema seotud. Täna me lihtsalt ei kuule teineteist ja saame halvasti teineteisest aru," möönis ta.
Hetkel on Paldiski Sadam suhteliselt uus ja kiiresti arenev koht. Nagu väidab Antropov, pöörab Paldiski sadam rohkem tähelepanu uute partnerite otsingule ja kaubavoogude suurendamisele. "Paldiski sadam pakub kvaliteetseid, kiireid ja mitmekülgseid teenuseid. Meie partnerid asuvad Venemaal, Skandinaavias, paljudes teistes Euroopa riikides ja Ida-Aasias. Olles linnasadam, on meie areng suunatud puhaste ja ohutute veoste, näiteks uute autote, konteinerite, erinevate pakitud veoste ümberlaadimisele," jätkas tema.
2007. aasta pronksöö peatas Paldiski sadama Rootsi projekti, kuna veose omanik ei olnud kindel, et ta suudab ka edasipidi saata oma kaupu Venemaale läbi Eesti. "Praegu projekt saab jälle hoogu juurde ja muutub aktuaalseks," kinnitas Antropov.
Tuletame meelde, et alates 1996 aastal muutus Paldiski sadam rahvusvaheliseks kaubasadamaks. 2002. aastal Paldiski Sadamate AS aktsiate kontrollpakett läks üle Tintrade Grupp-ile ning ettevõte alustas Paldiski põhjasadama arendamist. Nende aastatega lõi Paldiski Sadamate AS üle 160 uue töökoha, ehitas uue kaasaegse sadama ning korrastas sadamat ümbritseva ala. Paldiski sadam asub 50 kolimeetri kaugusel Tallinnast. Tänu heale asukohale, Lääne Euroopast tulevatele laevadele on sinna lühem tee kui mõne teise mandril asuva sadamani.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Enimloetud

1
Uudised
  • 09.05.25, 13:21
Topauto avas Tartus Lõuna-Eesti esimese CUPRA Garage müügisalongi
2
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
3
Uudised
  • 21.04.25, 12:01
Saadaval on 4,7 miljonit eurot, autovedajaid jätab see aga külmaks
Seitsme kuuga on välja antud alla veerandi kogusummast, mistõttu toetust pikendati taas ja laiendati ka taotlejate ringi
4
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
5
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
6
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Parima palgamaksja peamine tegevusala on puidu transport.
TOP
  • 04.04.25, 14:39
Autovedajate palga TOP 50: esmakordselt ajaloos ühes ettevõttes palk üle 4000 euro kuus
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele