Rahandusministri nõunik Rein Järvelill
kommenteeris aripaev.ee venekeelsele sõsarleheledv.ee, et
mootorsõidukiaktsiis peaks olema ühtne üle Eesti ning ilmselt pigem ühekordne
ehk n-ö registreerimismaks.
"Täpsem kontseptsioon on aga veel väljatöötamisel ning seetõttu väga konkreetsetest asjaoludest on veel raske rääkida," möönis Järvelill.
Samas selgitas ta, et lähtudes põhimõttest, et keskkonda koormavaid tegevusi on mõistlik kõrgemalt maksustada, on mitmed Euroopa riigid pidanud otstarbekas kehtestada automaks. Keskkonnamaksude kolmest kategooriast - energiamaksud, transpordivahendite maksud, ressursi- ja saastemaksud – on transpordivahendite omamise ja soetamise maksukoormus Eestis kõige tagasihoidlikum. Euroliidu miinimumnõuetele vastamiseks onEestis ainult kehtestatud raskeveokimaks.
Rahandusministeeriumi ettepanek on laiendada aktsiisiga maksustamise objekte mootorsõidukitele, kuna nende kasutamisel tekkivat negatiivset välismõju ei kata ainult kasutamisega seotud maksude tulud. Samuti soodustatakse mootorsõidukiaktsiisiga keskkonna­säästlike autode ostmist.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Mootorsõidukiaktsiisi aluseks peaks olema kaks näitajat: võimsus ja süsinikdioksiidi (CO2) heitkogus. Aktsiis peaks olema progressiivne, ehk teiste sõnadega maksustatakse võimsamaid ja saastavamaid autosid kõrgemalt. Mootorsõidukiaktsiis peaks olema ühtne üle Eesti, mi tähendab, et ei diferentseerita regioonide kaupa, ning ilmselt pigem ühekordne ehk n-ö registreerimismaks.
Seotud lood
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.