Maksu- ja tolliamet avastas ettevõtjate
sõiduautode sõidupäevikuid kontrollides, et ühe firma juht oli olnud dokumentide
kohaselt samal ajal kahe sõiduautoga korraga teel Tallinnasse.
Maksuhaldur on alates eelmise aasta viimasest kvartalist kontrollinud erisoodustuse deklareerimist ja tasumist ettevõtete poolt ning kontrollide käigus määranud 2 120 528 krooni lisamaksu, teatas maksu- ja tolliamet oma pressiteates.
Maksu- ja tolliameti kontrolliosakonna juhataja Egon Veermäe sõnul avastatakse peamiselt rikkumisi seoses sõiduautode kasutamisega ettevõtlusega mitteseotud eesmärgil. “Üldjuhul lõppes kontroll deklaratsiooniparandusega ja 4 korral koostasime maksuotsuse,” teatas Veermäe.
Alates erisoodustuse luubi alla võtmisest 2007. aasta IV kvartalis on lõppenud 48 kontrolli, kontrollide tabavus on olnud kõrge 87% (andmed 01.07.2008 seisuga). Veermäe sõnul on probleemiks, et sõidupäevikuid vormistatakse sageli ebakorrektselt. “Näiteks märgitakse sõidupäeviku lahtrisse “Liik” üksnes “töösõit” või midagi sarnast,” selgitas Veermäe. “Sellest aga ei selgu konkreetse sõidu eesmärk iga töö-, ameti- või tööandja ettevõtlusega seotud sõidukorra puhul,” lisas Veermäe. Õigusaktide kohaselt tuleb aga arvestuse pidamisel üles tähendada sõidu marsruut ja eesmärk iga sõidukorra kohta.
Kontrollimisel ilmnenud markantseid näiteid oli Veermäe sõnul mitmeid. Nii võis kontrollitud ettevõtte sõidupäevikust välja lugeda 249 kilomeetri läbimise 49 minutiga või sõiduki odomeetri näidu vähenemise. Samuti on näiteks vahemaa Tallinna ja Narva vahel sõidupäevikutes kahanenud 95-99 kilomeetrile.
Eelnevad eksimused viitavad sellele, et sõidupäevikud koostati alles pärast maksukontrolli algust, või on neid jooksvalt peetud lohakalt ja tehtud ebatõeseid sissekandeid. Mitmetel kordadel on maksumaksjad Veermäe sõnul siiski ise tunnistanud, et sõidupäevikut ei ole üldse peetud.
Seotud lood
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.