• 05.06.08, 17:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veel kaheksa riiki andsid eestlastele loa sisevedudeks

Eesti autotranspordifirmad võivad nüüd teha sisevedusid senisest enamates riikides, sest veel kaheksa Euroopa Liidu liikmesriiki avasid maist oma sisevedude turu, teatas majandusministeerium.
Alates1. maist tohivad Eesti autod riigisiseseid vedusid ehk kabotaažvedusid teha Belgias, Tšehhi Vabariigis, Hispaanias, Soomes, Luksemburgis, Lätis, Hollandis ja Rootsis. Varem olid Eestile oma turu avanud Küpros, Taani, Iirimaa, Leedu, Malta, Portugal, Sloveenia ja Slovakkia.
Kehtivat üleminekuperioodi pikendasid 2009. aastani Austria, Saksamaa, Kreeka, Prantsusmaa, Ungari, Itaalia, Poola ja Ühendkuningriik. Bulgaaria ja Rumeenia osas, kes liitusid Euroopa Liiduga 1. jaanuaril 2007, kehtib üleminekuperiood 2010 aastani, mida on liikmesriikidel võimalik veel kaheks aastaks pikendada. Seega ei tohi Eesti vedajad kabotaažvedusid teha kokku kümnes liikmesriigis. Eesti on oma sisevedude turu avanud neile riikidele, kes seda samuti teinud on.
Majandusministeerium juhib transpordiettevõtjate tähelepanu sellele, et kabotaažveo korraldamisel nendes riikides, kus need on Eesti ettevõtjatele lubatud, tuleb arvestada EL Nõukogu määruses (EMÜ) nr 3118/93 toodud kabotaažvedude teostamist puudutavate tingimustega. Eeskätt sellega, et kabotaažvedu on lubatud teostada ainult ajutiselt. Euroopa Komisjoni tõlgenduse järgi ei loeta kabotaažvedu ajutisel alusel teostatavaks kui:seda teostatakse pidevalt, püsivalt ja regulaarselt; võiseda teostatakse süsteemselt ja mitte ainult ad hoc alusel; võimitte-residendist vedajale kuuluv sõiduk ei lahku kunagi vastuvõtjariigi territooriumilt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Samas soovitab ministeerium rahvusvahelisi autokaubavedusid korraldavatel ettevõtjatel enne konkreetse kabotaažveo teostamist või planeerimist konsulteerida ministeeriumiga, et vältida arusaamatusi, mis võivad teises liikmesriigis kabotaažveo teostamisel ilmneda.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.25, 11:48
Andmetark juhtimine: Kuidas kõhutunde asemel usaldada fakte ja võita konkurente?
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele