Esmakordselt anti logistika aastategude
konkursil välja ka auhind Aasta Logistikakäkk, mis anti Eesti valitsusele
"tähelepanuväärsete saavutuste eest Eesti ümbersõidu rajamisel". Auhind läks
õigesse kohta, logistikafirmade jaoks keeras valitsus kokku korraliku käki.
Paari päevaga tänavu aprillis suutis valitsus nurjata eelmise kahe aasta logistikateo saavutused. Eelmisel aastal tiitli pälvinud AS Lextrans pidi Paldiski kaudu Venemaale kulgeva sõiduautode transiidi äri Eestist ära kolima. Tänasel päeval käib nende tegevus Soome kaudu.
Sama nukras seisus on üle-eelmise aasta logistikategu Sillamäe Sadam. "Kõik on aja maha võtnud ja passivad," sõnab sadama nõukogu esimees Tiit Vähi. See tähendab sadamaoperaatorite kuni miljarditesse kroonidesse ulatuvate investeeringute edasilükkumist, mis jätab aga sadamasse tulemata planeeritud kaubamahud.
Hävinud ei ole mitte ainult kahe viimase aasta logistikateod. Eesti taasiseseisvumise 16 aasta jooksul Eesti Raudtee ja Tallinna Sadama kaudu ülesehitatud eduka transiidiäri kaubavood on nüüd liikumas Eestist mööda.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ainus helgem lootus on, et madalseisu aetud Eesti transiidiäri peab lõpuks lahendama probleemid, mis takistavad Aasia konteinerkaupade tulekut. Loodetavasti tunneb valitsus endal piisavalt süümepiinu ja aitab lahendada seni takistuseks olnud infrastruktuuriprobleemid, alates investeeringutest konteinerterminali rajamisse, kuni piiriprobleemide lahendamiseni Venemaaga.
Seotud lood
Kiirus, täpsus ja töökindlus – need kolm märksõna määravad tänapäeva laotöö kvaliteedi. Kui süsteem peab töötama ööpäevaringselt, ei piisa ainult heast tarkvarast, vaid vaja on ka vastupidavat ja nutikat riistvara, mis peab vastu kõige nõudlikumas keskkonnas. Nixor aitab ettevõtetel juurutada ja hooldada Datalogicu seadmeid nii, et kogu logistikaahel, alates kauba vastuvõtust kuni väljastuseni, toimib katkestusteta ja läbipaistvalt.