Pärast Eesti-Vene suhete pingestumist seose
pronkssõduri ümberpaigutamisega langes Eesti Raudteel mais piirilt vastu võetud
kaubarongide maht pea kolmandiku võrra.
Ööpäevas vastu võetud kaubarongide maht langes aprilli keskmiselt 35,2 rongilt mais keskmiselt 23 rongini, teatas ettevõte. Möödunud aasta mais oli ööpäevane keskmine piirilt vastu võetud rongide hulk 32,3.
Maikuu tulemused annavad tunnistust, et pärast pronkssõduri teisaldamisega seotud sündmusi kukkus Venemaa suunalt Eestisse saadetavate kaubarongide hulk mai esimestel päevadel järsult paarikümne rongi lähedale ööpäevas ning on püsinud enam-vähem samal tasemel terve kuu vältel.
Kuna ka juunis lubab Venemaa Eesti suunal oma kaubalähetajatele kaubarongide läbilaskemahtu kuni 17,6 rongini ööpäevas, pole kaubavedude kiiret tõusu oodata. See tähendab, et Eesti Raudtee peab kujunenud situatsiooniga kohanemiseks jätkama säästuprogrammi, mis hõlmab kulude kärpimist nii investeeringutele kui ettevõtte majandamisele ja personalivajaduste ümberhindamist.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.