"Tahad autot? Aga palun! Ah, et punast ei
taha? No siis tuleb kolm kuud oodata." Umbes selline jutuajamine võib
potentsiaalset klienti oodata Mazdade poes.
Jah, defitsiidiajastu on tagasi: viimaste aegade müüduimate autode ootejärjekord võib isegi sügistalve ulatuda.
Samas saab vähenõudlik inimene auto päevaga kätte. Autodega on selline lugu, et järjekord nagu oleks ja nagu ei ole ka: igal müüjal on laos mingi kogus autosid. Kui aga laos saada oleva auto varustus või värv ei sobi, peab ootama.
Näiteks Mazda3, mille n-ö odavama otsa autosid on laos küll ja küll, kuid kõik on punased! Kui punane ei sobi, siis pead tellima ja kuni kolm kuud kannatama. Seevastu Ford Focuseid on Paldiskis laoplatsil tervelt 11 värvi, vaid valget ei ole. Tahad valget - oota kolm kuud.
Omaette teema on muidugi meie rahvuslik eripära - aprilli müüduim sõiduauto oli Honda linnamaastur CR-V. Esikümne piirimail püsib aga juba aastaid pea miljonikroonine Toyota Land Cruiser. Nii Honda CR-V kui ka Land Cruiseri huvilisel tuleks võtta teadmiseks, et enne novembrit kumbagi ei saa.
Spetsiifilised soovid lükkavad esimese autosõidu kuude kaugusele
Eesti viimaste kuude enimmüüdud automargid, -mudelid tähestiku järjekorras, ooteaeg
Ford Focus, kuni 3 kuud Kui täna tahate, siis homme sõidate. Enimalt 10 päeva. Laos on 36 autot, Soomes seisab 300. "Olgem ausad: kui Hyundaid peab ootama viis kuud, siis jääb auto ostmata," ütleb müügidirektor Gennadi Karine. Valget küll ei ole. Mingi laoseis on olemas, kuid kui tellida, siis ooteaeg on vähemalt kuu (kui on tõesti väga kiire ja klient ikka väga tahab), kõige rohkem kaks kuud (6-8 nädalat). Haruldus on Scout, see on kõrgendatud kombikerega Octavia. Üks neljarattaveoga auto on sel aastal veel Eestisse tulemas, aga mitte enne novembrit. Oleneb mudelist, varustusest ja värvist, mõned on laos ka olemas. Kui tehase tähtaega võtta, siis 4-5 kuud: kui tellida uus mudel ja navigatsiooniseadmega, siis tuleb kindlalt nii kaua oodata. Üldjuhul on auto kuu ajaga olemas, kuid nahk ja navigatsioonisüsteem tahavad tehase tellimust, seega 4-5 kuud.
Paldiski laoplatsil on 40-50 autot olemas, vaid valget ei ole ja kolmeukselisi ka mitte. Tehase tellimistsükkel on kolm kuud.Citroen C4, kuni 1,5 kuud
Praegu on Tallinnas laos 16 autot ja teel on ka. Kui midagi erilist tellida, näiteks klaaskatusega auto, tuleb oodata kõige rohkem poolteist kuud.Honda Civic, kuni 3 kuud
Olenevalt värvist ja mudelist on laos olemas või tuleb hiljemalt juulis-augustis. Viie ukse ja automaatkäigukastiga sportmudel on see, mida tuleb pikalt oodata.Honda CR-V, 6 kuud kindlasti
Väga menukas kogu Euroopas: kui praegu tellida, siis aasta lõpus saaks. Muidugi on võimalus, et keegi näiteks ei saa liisingut või ei jõua ikka oodata, siis mõni vaba auto oleks ehk septembris ka. Aga kõige populaarsemad, bensiinimootoriga ja automaatkastiga - mitte enne novembrit.Hyundai Getz, kuni 10 päeva
Mazda3, kuni 3 kuud
10 päeva, kuid laos olevad odavamad Mazda3d on vaid punased. Kui tahad teist värvi, siis tuleb juba kuni kolm kuud oodata. Kallimaid, automaatkasti ja sedaankerega on teisi värve ka saada, aga odavamad on punased.Mazda6, kuni 10 päeva
10 päeva, kuni kümme autot on laos, lisaks Soome laos ca 500. Kui Mazda6 turule tuli, oli järjekord kuni pooleaastased ja nii kaks aastat jutti. Uus Mazda6 tuleb juba järgmise aasta alul.Škoda Octavia, kuni 2 kuud
Toyota Avensis, kuni 4 kuud
Ooteaeg kuni kuu, mõne värvi ja navigatsiooniseadmega on keerulisem, nahksisuga lukspakett samuti keerulisem, siis võib minna üle 4 kuu.Toyota Corolla, 4-5 kuud
Toyota RAV4, 4-5 kuud
Seotud lood
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Enimloetud
1
Pingereas poolsada bussifirmat!
Hetkel kuum
Pingereas poolsada bussifirmat!
Lisatud video remondiaegsest liiklusskeemist
Tagasi Logistikauudised esilehele