• 28.11.06, 07:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Respo Haagised ehitab endale tootmisruumi juurde

Respo Haagised alustas äsja tuhande ruutmeetri suuruse laohoone ehitust, mis peaks valmis saama jaanuaris. Kõrvale kerkib seejärel ka 600-ruutmeetrine järelkärude montaaži hall.
Tartu Postimees kirjutab, et algul töötas Respo Haagistes neli meest. Nüüd on firmas ametis 75 inimest, ka algusaegade neljast mehest kolm jätkavad samas – kaks juhtide-osanike ning üks tubli keevitajana.
Respo on toodab järelkärusid ning asub Tõrvandi serval nõukaaegses põllumajandusmasinate remondi hallis.
Respo Haagised muudkui kasvab. Nüüd on ka naabruse hooned ära ostetud ja kasutusse võetud, nii et tuleb hakata ise oma Tõrvandi servas asuvale krundile juurde ehitama.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Respo Haagiste juhataja Ain Antons, kes üheksakümnendate aastate algul ka ise koos kaasaktsionäri Annes Koppeliga oma firmas järelkärusid kokku pani, ütleb, et juurdeehitis lubab kasvatada tuleval aastal kärutoodangut ehk paari tuhande haagise jagu – praegu toodab Respo 6000 haagist aastas.
Tänavu võttis Respo Haagised tööle 20 inimese ringis, pärast juurdeehitise valmimist võetakse veel teist samapalju. Siis on selles Tõrvandi ettevõttes juba sadakond palgalist. Esimene juurdeehitis ei ole aga Antonsile piir – tootmishoonete ümber on piisavalt vaba ruumi, kuhu vajadusel veel hooneid ehitada.
Haagise 10 000 kroonist ülespoole kerkiv hind käis aastate eest paljudele üle jõu, praegu pole selline ost võrreldes muude kulutustega autoomanikule väga suur väljaminek.
Suur ja aina kasvav turg on ka hobihaagistel. «Kui sul on ATV, lumesaan, tsikkel või paat, siis ei saagi ilma haagiseta,» lausus Antons. Pikimad Respo Haagiste valmistatavad haagised on kaheksameetrised, lühimad aga kahemeetrised.
Välisturgudel müüb Respo haagiseid enda kaubamärgi all, ent näiteks Soomes pannakse järelkärule sageli ka edasimüüja nimi. «Mis puutub pidurisüsteemidega haagistesse, siis selles vallas oleme olnud Soomes turuliidrid juba neli-viis aastat,» rääkis Antons.
Erinevalt Eestist, kus on kaks arvestatavat järelkärude valmistajat, tegutseb Soomes üle saja haagisetootja. «Oleme oma müügimahtudega jõudnud seal esimese kolme sekka,» ütles Antons. Ettevõte müüb Soomes suurema osa oma toodangust ehk 3000-4000 haagist aastas, mis tähendab umbes kümneprotsendilist turuosa.
Respo Haagised kuulub võrdselt kahele mehele – lisaks kunagisele põllutehnikatehase Võit peatehnoloogile Antonsile osaleb ettevõtte juhtimises aktiivselt ka partner Annes Koppel, endine Eesti loomakasvatuse ja veterinaaria instituudi töötaja.
Respo Haagiste peakonkurendi, Tiki-Treileri kaubamärgi all järelkärusid tootva Bestneti juhatuse esimees Tõnu Lelumees kinnitas, et kahe ettevõtte vaheline konkurents on sõbralik ja eluterve.

Seotud lood

Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele