(Sisuturundus) Last Mile aitab lahendada viimase miili probleemi

Venipaki tegevjuht Justas Ðablinskas.
Venipaki tegevjuht Justas Ðablinskas.

2018. aastal hakkas kogu maailmas populaarsust koguma Last Mile logistikalahendus, mille põhimõte on sarnane Uberi või AirBnb-ga. Selle üks esimestest rakendajatest oli logistikaettevõte Venipak.

Üha enam kasvav saadetiste hulk sunnib uusi lahendusi otsima ka kulleriteenustes. Last Mile lahendus seisneb selles, et saadetise toimetavad konkreetsele saajale kätte tavalised inimesed, mitte kulleriteenistuse töötajad.

„See on sama põhimõte, mille järgi tegutsevad ka Uber või AirBnb – tööd teevad lihtsad inimesed, kellel on aega või oma eluase. Need tehnoloogiad on identsed – kulleriteenistus tarnib suure hulga saadetisi ühte punkti ning registreeritud tarbijad toimetavad need kilomeetri või miili raadiuses konkreetsetele adressaatidele kätte,“ selgitas Venipaki tegevjuht Justas Ðablinskas. 

Venipak hakkas seda Leedus kasutama juba kolm aastat tagasi, olles ühed esimestest selle teenuse pakkujaid kogu maailmas. „Hakkasime seda ideed koos oma strateegilise partneri, Megodataga, arendama juba 2012. aastal.“

Ðablinskase sõnul on interneti areng muutnud kulleriteenistuste tööd märgatavalt. Viimase kümne aastaga on kasvanud internetikaupluste arv mitukümmend korda ja oma ostud neis sooritavate leedulaste arv suurenes peaaegu kolm korda - 14 % kuni 47%. Euroopa Liidus keskmiselt kasutab internetikaupluste teenuseid aga juba 55 – 60% elanikest.

 „Logistikaettevõttena loodame ka meie edaspidi kasvada ning selleks on vaja leida uusi lahendusi, mille toel saaksid tarbijad oma kauba kätte võimalikult kiiresti. Statistiliselt näeme, et saadetiste kohale toimetamisel on suurima ajakuluga just n-n „viimane miil“ – koju kohale toimetamine, sest kuller peab konkreetsel ajal leidma saadetise saaja kodust või sõitma sinna, kus too parajasti viibib,“ selgitas Ðablinskas.

„Mõistsime, et kullerite arvu suurendamine ei ole pikas perspektiivis lahendus. Hakkasime analüüsima Uberi tegevust, seda, kuidas neis linnades muutus taksoteenuste kvaliteet ja hind. Märkasime, et kui suurenes taoliste töötajate arv, siis hakkasid ka tarbijad konkreetseid teenuseid rohkem kasutama,“ tõi Ðablinskas välja paralleeli taksondusega.

„2015. aastal alustasimegi samalaadse teenusega ning meile endalegi üllatusena pani juba mõne nädalaga end meie süsteemis kirja ligikaudu tuhat inimest, kes soovisid olla ajutisteks kulleriteks – toimetada saadetised saajatele kätte teel koju või ühest punktist teise sõites. See lahendus õigustas end igati, sest saadetiste kätte toimetamise aeg paranes.“

Droonid ja robotid ei ole väljapääs

„Skeptikud väidavad, et Last Mile tehnoloogia ei õigusta end mitte kunagi, sest juba lähiajal saavad ettevõtted saadetise kohale toimetada droonide või robotitega. Ma ei arva, et lähima kahekümne aastaga muutub see reaalsuseks. Tallinn, Vilnius, Varssavi, London ja mistahes teised Euroopa linnad on tihedasti asustatud ja saadetiste kohale toimetamine droonidega ei ole lihtsalt võimalik. Olgu see tehnoloogia nii progressiivne ja täpne kui tahes. Võib-olla saab tulevikus sel viisil saadetisi kätte toimetada neile klientidele, kes elavad eramajades, kuid sel juhul kallineks teenus tunduvalt ja muutuks pigem „magusaks suutäieks“ ja reklaamtrikiks, mitte reaalseks lahenduseks,“ on Ðablinskas veendunud.

Samuti ei ole saadetiste kohale toimetamiseks kasutatavad robotid mitmel põhjusel väga heaks lahenduseks – efektiivselt ja kiirelt liikuva roboti kohaldamine erinevate majade ja trepikodadega on väga keeruline ning ühe roboti tootmine oleks tunduvalt kallim kui Last Miles töötavate inimeste töötasu.

„Tehnoloogiad, uuendused ja tehisintellekt on väga tähtsad faktorid kaasaja ettevõtluses, kuid inimfaktorist me täna loobuda veel siiski ei saa. Pigem oleme täna olukorras, kus tehisintellekt aitab luua uusi teenuseid ja ärimudeleid, mille viivad ellu tavalised inimesed.“

Loe Venipaki teenustest lähemalt: www.venipak.ee

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.0189633
Brasiilia reaal BRL 4,23 0.1468672
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0102291
Filipiinide peeso PHP 59,16 0.1523616
Hiina jüaan CNY 7,64 -0.3015154
Hongkongi dollar HKD 8,91 0.1190971
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0094458
Iisraeli seekel ILS 4,11 0.1414324
India ruupia INR 80,96 0.143488
Indoneesia ruupia IDR 15933,94 -0.32566
Islandi kroon ISK 135,50 0.0073806
Jaapani jeen JPY 125,86 0.3428207
Kanada dollar CAD 1,50 -0.0400641
LAV rand ZAR 15,90 -0.0766621
Lõuna-Korea vonn KRW 1273,58 0.1037524
Malaysia ringgit MYR 4,62 -0.25288
Mehhiko peeso MXN 21,72 0.0718775
Norra kroon NOK 9,72 0.1359339
Poola slott PLN 4,33 0.0323378
Rootsi kroon SEK 10,56 0.0018946
Rumeenia leu RON 4,74 -0.0632311
Singapuri dollar SGD 1,53 0.0065185
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.0345662
Šveitsi frank CHF 1,14 0.0704784
Taani kroon DKK 7,46 -0.0174239
Tai baht THB 35,30 0.0181354
Tšehhi kroon CZK 25,67 0.0233836
Türgi liir TRY 5,99 0.098532
Ukraina grivna UAH 30,77 0.1148685
Ungari forint HUF 317,02 -0.0882446
USA dollar USD 1,14 0.1146384
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 0.12752
Valgevene rubla BYN 2,44 0.189207
Vene rubla RUB 74,73 0.3279899

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019