Välisministeeriumi majandusdiplomaatia osakonna peadirektor Priit Kallakas tunnistab, et Eestil on Hiinasse eksportimisega ajalooliselt olnud negatiivseid kogemusi.
Hiina ja Ameerika Ühendriigid jõudsid esialgse kaubanduskokkuleppeni, millega vähendatakse vahepeal kõrgustesse tõstetud tollitariife. Kuigi tegemist on ajutise vaheetapina läbirääkimistes järgmiseks kolmeks kuuks, siis eeldavad paljud, et tariifid uuesti ülespoole siit enam ei lähe, kommenteerib MyDello müügijuht Mikk Hüüdma olukorda globaalsel logistikaturul.
Ettevõtted peavad arvestama trendiga “Hiina-pluss-üks“
Iga järjekordne Trumpi teade tollitariifide kohta kasvatab järsult nõudlust kiirete logistikalahenduste järele, sest ettevõtted püüavad iga hinnaga tariifitõusudest ette jõuda ja oma äris ebamäärasust vähendada, kirjutab Balti Logistika operatsioonide juht Greete Orgusaar.
Isegi kui USA ja Hiina jõuavad lähikuudel kaubanduses pikaajalisele kokkuleppele, ei jää tollisõja negatiivsed mõjud tulemata. Šoki tegelik mõju majandusele selgub aga tõenäoliselt alles mitme kuu pärast, kirjutab SEB privaatpanganduse strateeg Sander Danil.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.