Euroopa Liidust veeti USAsse enne Donald Trumpi tollitariifide väljakuulutamist rekordkogus kaupa, peamiselt masinaid, sõidukeid ja kemikaale.

- Merekonteinerid.
- Foto: Andras Kralla
Euroopa Liidu eksportis märtsis USAsse 71,4 miljardi euro eest kaupu, 59,5% rohkem kui mullu samal kuul, avaldas Eurostat. USA kaubandusdefitsiit ELiga paisus 40,7 miljardi euroni tänavu märtsis, võrreldes mulluse märtsi 16,7 miljardi euroga.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ettevõtted peavad arvestama trendiga “Hiina-pluss-üks“
Iga järjekordne Trumpi teade tollitariifide kohta kasvatab järsult nõudlust kiirete logistikalahenduste järele, sest ettevõtted püüavad iga hinnaga tariifitõusudest ette jõuda ja oma äris ebamäärasust vähendada, kirjutab Balti Logistika operatsioonide juht Greete Orgusaar.
Isegi kui USA ja Hiina jõuavad lähikuudel kaubanduses pikaajalisele kokkuleppele, ei jää tollisõja negatiivsed mõjud tulemata. Šoki tegelik mõju majandusele selgub aga tõenäoliselt alles mitme kuu pärast, kirjutab SEB privaatpanganduse strateeg Sander Danil.
Aastakümneid sügavalt integreeritud globaalse kaubanduse tarneahelate lõhkumine ei saa toimuda mõistagi üleöö, kuid just seda president Trump saavutada üritab, nendib Transport Intellicence`i (Ti) analüütik John Manners-Bell.
USA värske president Donald Trump kehtestas Hiinale imporditariifid. Kuu aja pärast hakkavad tariifid kehtima ka Mehhikole ja Kanadale. Mida on oodata Euroopa Liidul ning mil moel võib Eesti olukorrast isegi kasu lõigata, selgitab Citadele panga ökonomist Aleksandras Izgorodinas.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.