Tallinki peakapten unistab, et neil on kümne aasta pärast lahendus, mis toob laevandusse murrangu
Tallink tähistab mais oma 35. sünnipäeva ja sel puhul rääkis Eesti lipulaeva laevateeninduse juht ja peakapten Tarvi-Carlos Tuulik Äripäeva raadio saates „Ettevõtte juubel“, milliseid rohetehnoloogiaid katsetatakse, et jalajälge vähendada.
Töö merel on peakapten Tarvi-Carlos Tuuliku sõnul väga mugav. Tallinkis on selline graafik, et tööl ollakse kaks nädalat ja siis kohe puhatakse ka otsa kaks nädalat.
Foto: Raul Mee
Tuulik loetles, et fossiilkütustele otsitakse alternatiive, katsetades vesinikkütust ja samuti on töös projekt laeva pardal süsinikuheite kinni püüdmiseks. Kuna aga turvalisus on laeval alati kõige tähtsam, siis tuleb uusi tehnoloogiaid enne kasutuselevõttu väga põhjalikult testida.
15.–22. aprillini toimus Eestis Rahvusvahelise Mereorganisatsiooni (IMO – International Maritime Organization) kohustuslik audit. Audit tuvastas seitse leidu (finding) ja tehti üks märkus (observation).
15.–22. aprillini hindavad Rahvusvahelise Mereorganisatsiooni (IMO) eksperdid Eesti riigi tegevust merendusvaldkonna korraldamisel vastavalt rahvusvahelistele regulatsioonidele.
Riigilaevastiku poolt välja kuulutatud uue põlvkonna energiatõhusa parvlaeva ehituse hankele tuli ainsana Hiina laevaehitajatega seotud ühispakkumus, mille hankija lükkas tagasi.
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.