AS Tallinna Sadam avaldas 2024. aasta esimese kvartali tegevusmahud.
Foto: Liis Treimann
Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas reisijate arv 5% ehk 69 000 reisija võrra, samas kaubamaht jäi samale tasemel. Laevakülastuste arv vähenes 5%, 1627 külastuseni. Eesti mandri ja suursaarte vaheline reisijate arv kasvas 6%, ka sõidukite arv suurenes 6% ning jäämurdja Botnica prahipäevade arv jäi eelneva aasta tasemele, laeva kasutusmäär oli 100%.
Paldiski Lõunasadamasse kerkib Eesti suurima kandevõimega kai koos tagalaalaga, mis suurendab riigi pindala 10 hektari võrra. Kusjuures iga kai tagalaala ruutmeeter suudab tulevikus kanda 20 tonni suurust koormust.
Tallinna Sadam käivitas konkursi, et leida koostööpartnereid Eesti suurima kaubasadama – Muuga sadama idaosas asuva 7,6 ha suuruse ala väljaarendamiseks.
Tallinna Sadam allkirjastas täna, 5.aprillil vastastikuse mõistmise memorandumi maailma suurima sõltumatu fiider-konteinervedaja X-Press Feedersiga, et edendada keskkonnasõbralikku laevandust.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.