Pakrineeme sadam on alates talvest valmis veeldatud maagaasi ujuvterminali küll vastu võtma, kuid tegelikult peaks Eesti LNG-terminalita hakkama saama, rääkis Eesti Varude Keskuse juhatuse esimees Ando Leppiman.

- Eesti Varude Keskuse juhatuse esimees Ando Leppiman
- Foto: Andras Kralla
“Riigi gaasi varustuskindluse või energiajulgeoleku vaates on pigem hea, kui me seal ujuvterminali ei näe. See tähendab seda, et turg toimib sellisel viisil, nagu ta tänasel päeval peabki toimima,” rääkis Leppiman ja viitas, et Eestil on varud Lätis ja Leedus ning kui Soome gaasitoru saab korda, on võimalik ka põhjanaabrite juurest gaasi tuua.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
AS-i Eesti Varude Keskuse (EVK) poolt tänavu kevadel omandatud Pakrineeme veeldatud maagaasi vastuvõtukai ja sadamakinnistu arendamine püsib lubatud ajagraafikus ning vajadusel saab juba tänavu talvel hakata Eestis ujuvterminali kaudu LNGd vastu võtma.
Soome ja Balti suurim erakapitalil energiafirma Eesti Gaas kolmekordistab sel aastal oma LNG tarneid – möödunud aasta viie laeva asemel toob ettevõte käesoleval aastal piirkonda 16 laevatäit LNG-d.
Riigikontroll nentis, et sadama rajamisse ja gaasitaristu ehitamisse Paldiskis on investeeritud juba ca 60 miljonit eurot maksumaksja raha, kuid LNG vastuvõtu võimekuse saavutamiseni pole veel jõutud, ja saatis kliimaminister Kristjan Michalile kirja, kus luges üles probleemid.
Paldiski ärimehe Aleksei Tšuletsi Baltic Sea Bunkeringi kontserni sadamaäri teatas ulatuslikust koondamisest, kokku koondavad Paldiski Sadamate AS ja selle tütarfirma Palsteve 71 töötajat.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.