Soome ja Balti suurim erakapitalil energiafirma Eesti Gaas kolmekordistab sel aastal oma LNG tarneid – möödunud aasta viie laeva asemel toob ettevõte käesoleval aastal piirkonda 16 laevatäit LNG-d.
Sel aastal on piirkonda oodata 16 laevatäit LNG-d.
Foto: Eesti Gaas
„Soome ja Balti piirkonna impordist kolmandik liigub Eesti Gaasi kaudu – suured mahud ning otselepingud maailma juhtivate tarnijatega võimaldavad meil klientidele pakkuda kindlaid ja soodsaid tarneid ning kasvatada turuosa,“ märkis Eesti Gaasi juhatuse esimees Margus Kaasik.
Suurenenud gaasinõudluse katmiseks tõi Balti-Soome piirkonna suurim erakapitalil energiafirma Eesti Gaas koostöös globaalse energiahiiuga Total eelmisel nädalal Soome Inkoo terminali täiendava laevakoguse LNG-d Ameerika Ühendriikidest.
Eesti Gaasi tellimusel toimetas Equinori gaasitanker Isabella 17. jaanuaril Leedu Klaipeda sadamasse selle aasta esimese laevatäie Ameerika Ühendriikide päritolu veeldatud maagaasi (LNG). Järgmine laev tuuakse Klaipedasse märtsis.
Soome suurimas sadamas HaminaKotka alustas tööd LNG terminal, kuhu Eesti energiaettevõte Alexela on teinud Eesti ajaloo seni suurima otseinvesteeringu Soome. Tegu on ka esimese LNG terminaliga Soomes, mis on ühendatud riikliku gaasivõrguga. Möödunud nädalavahetusel vastu võetud esimene LNG kommertslaev tähendab terminali äritegevuse algust.
Äripäev koostas neljandat aastat Eesti otsustajate TOPi, mis mõõdab äriliidrite mõjuvõimu ja reaalset kokkupuudet otsuste langetamise. TOPi kuuluva 200 otsustaja seast toome välja logistikasektori mõjukaimad.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.